Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Společnost se nyní dle insolvenčního rejstříku nachází v insolvenčním řízení (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=F7131A8B676AB7AAE05333F21FAC9F1D), přičemž spotřebitelé mohou přihlašovat své pohledávky. Lhůta pro podávání přihlášek činí 2 měsíce ode dne rozhodnutí o úpadku.
Formulář pro přihlášení pohledávky nalezne spotřebitel zde: https://portal.justice.cz/Justice2/Uvod/uvod.aspx.
Pokyny pro jeho vyplnění jsou dostupné zde: https://www.justice.cz/documents/18489/0/Prihlaska_pohledavky_pokyny.pdf/5af3dd64-d42c-4676-af68-3ef036adec63.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.