Společnost


RegioJet a.s.

Počet nahlášených stížností:370
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66308Odchod autobusu bez cestujících

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
17.04.2023, před rokem

Denisa Forraiová

Znění stížnosti

Dne 07.04.2023 jsem měla zakoupené 2 lístky na trase Berlín - Drážďany (spoj: REGIOJET#1452581), s odjezdem autobusu 17:00 z Berlín, ZOB am Funkturm. Na zastávce jsme čekali spolu s cca 20 dalšími cestujícími, kteří čekali na tento spoj (číslo nástupiště bylo 28, a na informační tabuli byly zobrazeny informace pro tento spoj). Na tabuli bylo označení spoje Berlín - Praha, čas odchodu 17:00 a dopravce Regiojet. Řidič přistavil autobus 16:40, pustil do autobusu 2 cestující, zavřel dveře a poté z autobusu odešel. Krátce před 17:00 se vrátil zpět a další cestující před autobusem vůbec nevyzval ke kontrole jízdenek a následně s autobusem odešel. Nikdo nevěděl co se děje, tak jsme běželi za autobusem a na křižovatce jsme autobus zastavili, řidič otevřel dveře, odmítl nám zkontrolovat jízdenky a arogantně nás vyhodil z autobusu. Poté odjel úplně. Nevěděli jsme, co máme dělat, tak jsme si koupili náhradní lístky na spoj s nejbližším odjezdem u jiného dopravce. Cena lístků byla 2krát vyšší, než za kolik jsem je kupovala u Regiojetu.

Po kontaktování společnosti Regiojet, a žádosti ke kompenzaci jízdenky a k proplacení dalších nákladů mi bylo řečeno, že v ten den byli na stanici autobusy dva, se stejnou trasou a časem odjezdu. Bylo mi oznámeno, že jsme čekali před druhým autobusem, který byl zařazen jako spoj posilový. Tento spoj byl prý označený jako posilový. Můžu potvrdit, že autobus žádné označení neměl. Ptala jsem se, a oba řidiči věděli, že v tom stejném čase pojedou spoje dva. Ale ani jednomu z nich nebylo divné, že prvnímu chyběla půlka cestujících a ten druhý zase měl 20 lidí před autobusem, ve kterém být neměli. Druhý řidič nás neupozornil, že čekáme špatně. Nikomu z nás taky nepřišlo upozornění, ani na tabuli nic nestandardního nepsali. Dále mi odepsali, že další cestující byli bez problému odbaveni a puštěni do autobusu a svou cestu zahájili. Nevím ale, kolik jich přesně bylo, tuto informaci mi nesdělili. Ale 20 lidí čekalo na zastávce špatně. Jen pro informaci, s těmi lidmi jsme v kontaktu. Společnost Regiojet mi odepsala důvody výše, a že není možné přistoupit ke kompenzaci jízdenky ani k proplacení dalších nákladů.


Produkt

Cesta na trase Berlín - Drážďany 07.04.2023 [ REGIOJET#1452581


Požadované řešení

Žádám kompenzaci jízdenky a proplacení dalších nákladů (cena za náhradní spoj v nejbližším možném čase).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2023 13:45, před rokem

V případě, že bylo z jízdenky patrné, že má spotřebitel zakoupenou jízdenku na běžný spoj nikoliv na spoj posilující a bylo zde uvedeno, o jaký spoj se jedná (v kolik hodin a kde mohou cestující spoj očekávat atd.) a služba by byla řádně poskytnuta, jednalo by se o pochybení spotřebitele.

Pokud však nebyla služba poskytnuta, má spotřebitel možnost uplatnit u společnosti reklamaci. Spotřebitel by v tomto případě mohl žádat vrácení peněžních prostředků, které za službu zaplatil.

Porušila-li společnost skutečně svou smluvní povinnost, má spotřebitel rovněž právo domáhat se náhrady škody, která mu z důvodu porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti vznikla. V takovém případě bude na spotřebitelovi, aby prokázal, že mu vznikla škoda a že existuje příčinná souvislost mezi porušením smluvní povinnosti ze strany společnosti a vznikem škody.

Pokud by došlo k situaci, že přepravce reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl postup společnosti prostudovat a rozporovat zjištěný stav věci u soudu. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2023 11:47, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2023 16:08, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.