Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
přijde mi opravdu nehorázná reklama: do půlnoci objednáte a do rána máte v boxu.
Objednávku jsem dělala v neděli ráno s objednáním do boxu do 20hodin večer. Večer v půl 9 přišla informace, že bude doručeno ráno v 8. V půl 9 ráno došla informace, že bude doručeno večer v 8. V půl 11 večer přišla informace, že bude doručeno dnes ráno v 8. Ještě večer jsem psala na vaší zákaznickou linku, kde mi bylo sděleno, že se stěhují sklady. Tuto informaci jako zákazník jsem však dopředu nedostala. Na zákaznické lince mi napsali, že je naloženo na paletu a že bude určitě ráno doručeno. Ráno v půl 9 opět informace, že bude doručeno dnes večer po 8 hodině.
Na zákaznické lince již nemůžou s určitostí říct, kdy bude doručeno.
Prosím o napravení a doručení do boxu. Číslo objednávky: **.
Děkuji za pochopení
S pozdravem
Marie Sudková
filtr a čistič kávovaru
Prosím o napravení a doručení do boxu. Číslo objednávky: **.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření.
Za zpoždění Váší objednávky se Vám velice omlouvám. V tuto chvíli naše skladové prostory opravdu prochází logistickými změnami a proto mohou být objednávky opožděny. Děláme však maximum pro to, aby naši zákazníci obdrželi objednané zboží co možná nejdříve.
Vaši objednávku již eviduji jako vyřízenou a ráda bych Vám jako omluvu nabídla zaslání dárkového poukazu, v hodnotě 200 Kč, který můžete na našem e-shopu využít.
Prosím Vás tedy o informaci, zda-li budete s navrženou kompenzací souhlasit. Děkuji.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den,
kompenzaci přijímám. I když si stále stojím za tím, že informovanost vůči zákazníkovi není nijaká a není jasné, proč se protahuje doručení zásilky.
Věřím, že zlepšíte komunikaci se zákazníky.
Marie Sudková
Dobrý den, paní Sudková,
děkuji Vám za Vaši odpověď. Na základě Vašeho souhlasu, jsem Vám kompenzaci zaslala, na Vaši e-mailovou adresu. Prosím Vás tedy o informaci, zda-li bude případně možné tento spor uzavřít.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: děkuji, ano. můžeme uzavřít.