Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
1.4.2023 jsem udělal objednávku zboží Logitech MX Master 3S Universal Graphite, které bylo označeno cenovkou "CENOVÁ BOMBA", za cenu 999,-. Všiml jsem si této akce s kamarádem, který ale stihl objednat dokud bylo zboží uvedeno skladem, a přišla mu o pár dní později, já objednal až když bylo u skladové dostupnosti uvedeno "na objednávku" (ale šlo zaplatit, což jsem taky udělal) a poté v přehledu objednávek jsem viděl zpracování objednávky a předpokládané dodání dodavatelem za zhruba 14 dní. Co mě ale nemile překvapilo bylo, že druhý den jsem obdržel informační e-mail o odstoupení kupní smlouvy ze strany Alzy na základě VOP, z důvodu zjevně chybné cenovky u zboží. Protože vím, že i když obchodník má v nabídce chybu ceny, tak přistupují k dokončení objednávky ke spokojenosti zákazníka, v což jsem doufal i u Alzy po tomto e-mailu, když jsem zkoušel volat na infolinku, poté i psát přes formulář na webu, ale vždy jsem se dozvěděl jen to, že je pro nákupčího těchto myší nemožné mi ji za tuto cenu prodat, a nabídli mi na lince jen 100,- Kč slevu na další nákup. Já bych ale chtěl moc rád tu myš za tu cenu koupit, protože opravdu si nemyslím, že cenovka s označením "CENOVÁ BOMBA" je zjevně chybná pro zákazníka. Možná kdyby to bylo 90%..., ale i tak bych si já z pohledu zákazníka mohl myslet, že se jedná o jarní výprodej. Každopádně sleva byla kolem 60%. Je to poznat i v pluginu od hlídačshopů.cz, že tam taková cena byla, mám to za tu cenu i v objednávkách jako zrušeno... a jsem ochotný uhradit částku 999,- okamžitě, ale mrzí mě neprozákaznický přístup Alzy k dané věci.
Logitech MX Master 3S Universal Graphite, https://www.alza.cz/logitech-mx-master-3s-universal-graphite-d7159866.htm
Byl bych velice rád, kdyby se dal obchod dokončit za uvedených podmínek ceny zboží ve zrušené objednávce - tedy kdyby mi byla vytvořena objednávka v profilu Alzy, já bych obratem na platební údaje z faktury uhradil (dodání bych preferoval formou stejně jako při prvotním objednání).
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami.
Zde došlo k dohodě mezi stranami okamžikem, kdy spotřebitel přijal slevu na další nákup nabízený společností. Vzhledem k tomu, že došlo k řádnému odstoupení od smlouvy, nemá prodávající již povinnost zboží za zvýhodněnou cenu spotřebiteli dodat.
Pokud by spotřebitel slevu nepřijal, platilo by podle § 1734 OZ, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Uvedení chybné ceny u zboží tedy není důvodem pro jeho zrušení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření.
Produkt: "Myš Logitech MX Master 3S Universal Graphite" Vám za původní cenu rádi nabídneme.
Prosím Vás tedy o vyčkání na telefonický kontakt.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji dTestu za pomoc a společnosti Alza za kladné vyřízení ❤️. Jen škoda že to nešlo dřív když jsem zkoušel přes zák. podporu. Ale jsem moc rád aspoň za tento výsledek.