Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Pod záminkou "zjednodušení" ruší v současné době Telefonica O2 slevy
všem seniorům. Praktické zdražení tarifu kompenzuje O2 nepotřebnými
60 sms. O změně zákazníky informuje pouze strohým oznámením ve faktuře. Další a to podrobnou informaci obdrží zákazník jak jinak, samozřejmě po uplynutí termínu (aby zákazník náhodou nemohl využít odchodu při jasném zhoršení služby!)e-mailem formou poděkování za objednaní služeb, které si nikdy neobjednal! Nestydí se tak otevřeně klamat své nejstarší a nejzranitelnější zákazníky!
Inu peníze jsou pro ní až na prvním místě!
S pozdravem Jiří P e t r á ň
Omluva za klamavé jednání a možnost zrušení smlouvy z důvodu zhoršení služby...
|
Tweet |
Zákon o elektronických komunikacích ohledně jednostranné změny smlouvy stanovuje, že podnikatel je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Zvýšení ceny bude spíše považováno za podstatnou změnu smlouvy. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Pokud by informační povinnost nebyla splněna řádně, bylo by možné podat reklamaci vyúčtování a podnět Českému telekomunikačnímu úřadu.
Dobrý den,
všechny zákazníky jsme o chystané změně s dostatečným předstihem informovali na vyúčtování (ať už papírovém, nebo elektronickém, podle zvolené varianty).
Do data nabytí účinnosti změny pak bylo možné od smlouvy bezplatně odstoupit v případě, že by tento krok pro vás znamenal změnu k horšímu.
Všechny chystané změny vždy oznamujeme ve faktuře dostatečně dopředu, aby bylo možné případně zajistit úpravy smlouvy.
Děkuji za pochopení.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Spotřebitel nám ke stížnosti poskytl následující vyjádření, které však zaslal na nesprávnou adresu. Spotřebitelovo vyjádření proto vkládáme ke stížnosti, aby se s ním mohla společnost seznámit a reagovat na něj:
Informační povinnost nebyla společností O2 řádně splněna. Místo zdražení se ve vyúčtování píše o jakémsi zjednodušení služeb a neobsahuje důležité informace stanovené zákonem. Navíc vše psané menším písmem než ostatní!!! O podstatných změnách smlouvy jsem byl dodatečně informován emailem až 28.4.2015 s cynickým poděkováním za uzavření nové smlouvy! Společnost O2, která otravuje své zákazníky několikrát týdně svými nabídkami, není schopna podat řádnou informaci... O2 také ztěžuje-znemožňuje podání reklamací a stížnosti. Z web stránek společnosti byly odstraněny příslušné formuláře. Mnozí pracovníci O2 to vůbec netuší a na neexistující stránky Vás odkazují! Takže milí zákazníci jak v letech padesátých - na poštu, nebo do prodejny! Elektronická možnost komunikace je pouze chatem (angl.povídání,hovor),tedy pro stížnosti/reklamace nepoužitelná. V případě použití této cesty neobdržíte žádné potvrzení, ale pouze odpověď na Váš "dotaz" od Fanči,Saši,Renči...Protože odpověď společnosti O2 všechny tyto skutečnosti zamlčuje, podávám podnět Ceské obchodní inspekci pro nekalé obchodní praktiky (klamavé jednání) a současně Českému Telekomunikačnímu úřadu s návrhem zrušení změny smlouvy.
S pozdravem
Jiří P e t r á ň
Dobrý den,
na vyúčtování je uvedeno vše podstatné. Informaci pak zmiňujeme na příslušné stránce, na které je výpis služeb za konkrétní číslo, aby bylo jasné, kterého čísla se změna týká (pokud jich má zákazník více).
Jinak reklamaci je možné podat mnoha způsoby - telefonicky (800 02 02 02), online (www.o2.cz/osobni/199114-napiste_nam, www.o2guru.cz) nebo třeba na pobočce, jak zmiňujete.
Mrzí mě, že na vás celá záležitost působí negativně. V případě vašeho zájmu nás, prosím, kontaktujte prostřednictvím naší webové aplikace O2 Guru (www.o2guru.cz/guru), kde se pro vás pokusíme najít vhodnou variantu řešení.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
V daném případě bude záležet především na možnosti prokázat, že společnost splnila svou informační povinnost vůči spotřebiteli. To se týká nejen podrobné informace o nových podmínkách smlouvy ale také o způsobu, jakým je možné smlouvu ukončit, a stanovení příslušné lhůty.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.