Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#66379Nelze nám ukončit smlouva internetu Vodafone, všichni nás ignorují

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.04.2023, před rokem

Xenie Bodorík Pilíková

Znění stížnosti

Nemohu ukončit neexistující smlouvu za pevný intenet. Tento pevný internet nám u nás v lese ani nešel, neustále jsme to urgovali u toho, kdo nás měl na starosti a nic. Na kamenné prodejně nás vždy odmítli, protože prý nemají oprávnění, online nám nemohli pomoci, protože nemají oprávnění k nahlédnutí do našeho spisu a pán co nás měl na starosti na nás kašlal. V srpnu jsem šla do T mobil, tam mi vše zrušili a pán co nás měl na starosti nám poslal výpověď rámcové smlouvy až v listopadu, kterou ale neukončil. V prosinci mi přišla platba za pevný internet 8000 plus měsíčně 400 Kč, ale nic jsme nikdy od Vodafone nebrali, protože nám to nešlo a od srpna jsme přešli na T mobil. Vzhledem k těm 8000 Kč jsme šli na pevnou prodejnu a tam nám bylo řečeno, že nám nemohou pomoci, nemají kompetence, ale že nám pak přijde platba 13 000, pak 16 000, pak 20 000 atd. Z toho jsem se zhroutila, protože to je zlodějna a vyhledala ihned začátekem ledna právníka. Nikde neviděl důvod, proč by jsme měli tyto částky platit (v mé sekci Můj Vodafone nemáme nic napsáno, co by to vysvětlovalo) a pomohl nám KONEČNĚ smlouvu ukončit k 4.2. Vyplatila jsem telefon od Vodafone s tím, že právníkovi řekli, že je to vše co mám platit a všechny závazky jsou ukončeny. V březnu přišel požadavek na zaplacení 13000 od Vodafonu i přesto, že máme vše ukončeno. V ruce nemám žádnou smlouvu na pevný internet, s panem co nás měl na starosti jsme sepsali rámcovou smlouvu a tu až s právníkem ukončili v únoru. Přesto po mě stále chtějí platit internet, který nám ani nikdy nešel (kdyby služby fungovali, jsem u Vodafone stále) a to nehorázné částky. Právník jim psal a ozvali se mu až po měsíci a něco s tím, že nemáme ukončený internet. Jak to? Jak ho mám ukončit, když nemám žádnou smlouvu? Jak to, že to neukončili rovnou, když nás nikdo nemohl obsluhovat, kromě pána, co to s námi online vyřizoval a kašlal na nás? Jsem bezradná, platit tolik peněz za něco, co jsme nikdy neměli a neužíváme, nemít žádnou pomoc po ruce, protože online to nejde ani přes telefon, nejde to ani na pevné prodejně a také, kde proboha vzali ty částky a za co?Bohužel jsem vše řešila přes telefon, reklamaci na 8000 po telefonu se mnou nikdo neřešil, vykašlali se na mě a na té kamenné prodejně mi pomoci nemohli s tím, že budu platit ty vysoké částky.Na netu jsem psala minulý rok přes messengr s Vodafonem, že mi nic nefunguje, v červnu jsem psala na internet žádost o pomoc lidí, jak mám postupovat, že mi nejde internet nic. Díky tomu jsem pak zašla na ten T mobil, ale od té doby mám tyto problémy. Prosím o pomoc, než zadám právníkovi podklady k soudu a než oslovím telekomunikační úřad. Vnímám to jako obrovskou nespravedlnost. Stále věřím, že je to nějaké nedorozumnění. Děkuji Bododík Pilíková.


Produkt

Ukončení smlouvy internetu, kterou nemám


Požadované řešení

Ukončení žádání obrovských částek za něco, co jsme nikdy neužívali a není v naší moci to ukončit s Vodafonem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2023 09:58, před rokem

K vyúčtování za služby:
Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, za kterou lze považovat i nečinnost při instalaci, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Spotřebitel by mohl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.

Jestliže se částka za službu, kterou nebylo možné využít, objeví i ve vyúčtování služeb, má spotřebitel následně právo uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci vyúčtování nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

Více informací ohledně reklamace u společnosti Vodafone nalezne spotřebitel zde: https://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/reklamace/reklamace-sluzeb/.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

K výpovědi:
Pokud však došlo k výpovědi smlouvy u společnosti Vodafone Czech Republic a.s., není společnost oprávněna si služby po uplynutí výpovědní doby dále účtovat. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod (uzavření platné smlouvy a plnění ze strany poskytovatele služby). V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Více informací ohledně odchodu od společnosti Vodafone nalezne spotřebitel na adrese: https://www.vodafone.cz/odchod/.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla ke stížnosti vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2023 13:21, před rokem

Dobrý den paní Bododík Pilíková, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář, který je dostupný zde https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.4.2023 13:56, před rokem


Xenie Bodorík Pilíková

Děkuji dTestu za vyjádření. Vodafone s námi nekomunikoval, v mé sekci Můj Vodafone (když pominu, že se do něj dostat bylo těžší jak do trezoru) žádná smlouva o internetu není. Od listopadu nám nikdo nesdělil ani ň. Stačilo nám říci, že máme uzavřít smlouvu takovou a makovou a bylo. Místo toho jsem se dozvěděla pouze to, že mi přijde další pokuta za 13 000, nyní tedy čekám za 20 000 atd, ale NIKDO neřekl za co a proč. A to ani mému právníkovi v lednu. Takže zřejmě podám trestní oznámení za podvod. O tom, jak se situace vyvíjí budu informovat. V této chvíli se domníváme, že Vodafone porušil zákon a způsobil mi tím psychické i materiální škody. Xenie Bodorík Pilíková.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.4.2023 12:28, před rokem

Dobrý den, paní Bododík Pilíková, je mi skutečně velmi líto, pokud došlo k nedorozumění. Jak jsem uvedla v předchozím vyjádření, z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář, který je dostupný zde https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji Vám za pochopení a spoluráci. Přeji Vám pěkný den a krásný víkend. Eva Hablovič Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.4.2023 15:40, před rokem


Xenie Bodorík Pilíková

Dobrý den Vodafone. Jak zní nápis stížnosti - smlouvu nemám. Není ani v sekci mého Vodafonu. Ale někde je a my ji hledáme v emailu. Jedinou smlouvu, kterou máme dostupnou je rámcová smlouva a tu se mi podařilo ukončit až s právníkem 4.2.2023. I mému právníkovi jste řekli, že to je vše a je vše ukončeno, aby 4.3. přišla žádost na 13000. Už jsem platila v prosinci 2022 částku 8000 Kč a jak uvádím nahoře, okamžitě jsem zašla na kamennou prodejnu, kde mi řekli, že mi nemohou pomoci, protože nic nevidí, ale že mi pak přijde platba na 13000, pak na 16000, pak na 20000 atd. Díky tomu jsem si našla právníka, který se vyjádřil, že je to nesmysl, smlouvu viditelnou jsme ukončili a k ničemu. Máme ještě nějakou jinou smlouvu, kterou nevidí ani na kamenné prodejně, ani v online telefonování na reklamaci a pomoc. Proto právník naznal, že je vidět jen vašim managerům a tudíž mi nikdo od ledna 2022 do srpna 2022 nemohl pomoci na kamenné prodejně ani telefonicky. Od srpna jsem přešla na T mobil, platit 4000 až 4500 Kč za služby, které nefungují vážně bude jen blázen. A to jsem ještě vydržela dlouho! Takže právník řekl, že žádnou částku 13000 platit nemám (mimochodem všechny tyto vysoké částky jsou penále za předčasné odstoupení od vaší smlouvy podle vašeho článku 2.2). Pokud chcete po mě další peníze zaplatit, budete to muset zadat na telekomunikační úřad, kterému musíte doložit, za co to po mě chcete a on rozhodne, jestli je mou povinností to zaplatit. Každopádně jsem připravena se soudit. Od 1.4. 2020 je zákonem dané, že po třech měsících může klient operátora opustit bez penále. Takže nejenom že jsem měla dvě smlouvy, z toho ta jedna za internet není nikde (hledáme v emailu), ale ještě mi účtujete penále a přitom se nebylo možné dobrat pomoci přes třičtvrtě roku. Co asi tak dělají lidé, kteří jsou ve finanční tísni, případně se leknou? Díky takovým praktikám se spousta lidí dostane zcela zbytečně do velkých životních problémů! Strašné. A od společnosti, u které by to člověk ani nečekal. Fuj.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 10:01, před rokem

Děkujeme stranám za reakce.

Protože společnost uvedla, že daný problém nemůže řešit z důvodu ochrany osobních údajů, jsme nuceni stížnost uzavřít. Spotřebitelce doporučujeme využít cesty doporučeného dopisu, přičemž se v něm může doptat na možnost jiné (rychlejší) komunikace.

Pokud společnost nebude problém řešit, může spotřebitelka kontaktovat zmíněný Český telekomunikační úřad (viz výše), či advokáta (buď již dříve kontaktovaného, případně jiného, jejichž seznam lze nalézt např. zde: www.dtest.cz/advokati).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.