Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
20. 02. 2023 jsem provedl objednávku za zboží v hodnotě 1233 Kč (+doprava).
Zboží během pár dnů přišlo přepravní společností, ovšem v žádném případě zboží neodpovídalo požadované kvalitě.
Poslal jsem jim proto zboží zpět a založil jsem nový požadavek na Retino.
Zboží jsem přes Zásilkovnu poslal zpět a po pár dnech mi z Levněji.cz vytvořili přes Retino dobropis - Opravný daňový doklad, ve kterém je zřejmé, že mi peníze (1 233 Kč) budou vráceny zpět na účet. Tento dobropis vidím i na svém účtu v záložce Moje doklady.
Od doby, kdy mi přišel tento dobropis (datum splatnosti opravného daňového dokladu byl 07. 03. 2023) se nikdo neozval. Proto jsem 27. 03. 2023 napsal e-mail (info@levneji.cz) s dotazem, za jak dlouho mi peníze budou vráceny zpět na účet. K mému překvapení mi ještě ten den přišla odpověď, ve které se omlouvali za komplikace a že paní Jana Rezelová předala můj požadavek ke kontrole paní účetní.
Od té doby jsem se nedočkal žádné odpovědi ani peněz. Na již zmiňovanou adresu jsem psal ještě 2 další e-maily (01. 04. 2023, 13. 04. 2023), vše bez odpovědi.
Děkuji moc za pomoc při řešení problému!
Pěkný den
--
S pozdravem
Lukáš Brdíčko
Amazing mystery box (4680/M), Elektro mystery box (4875/L)
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude adresován společnosti: Little Big Store s.r.o., Rybná 716/24, 110 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.