Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dne 14.4.20323 jsem na pobočce AAA Auto v Jihlavě reklamoval (č. reklamace 754329) závadu na zde zakoupené vozidlo Škoda Octavia III. Combi, 4x4, 2.0 TDI CR 110 KW, RZ 5AH 5285, najeto 265 411 Km v hodnotě 200 000 Km. Po zakoupení vozidla se mi zdálo, že něco není v pořádku s motorem ( při krátké zkušební jízdě jsem si toho nevšiml). To mi potvrdil i mechanik který uvedl, že vozidlo má poškozené vstřiky a navíc je ve vozidle olej, který vůbec nepatří do tohoto typu motoru. Odhadovaná cena závady i s prací byla specialistou vyčíslena na cca 54 000 Kč. O tomto jsem ihned (12.4.2023) informoval pracovníka z AAA Auto, který má na starosti reklamace. Dále jsem uvedl, že vozidlo bylo zakoupeno v AAA Auto Jihlava a to dne 30.3.2023 a bylo ujeto pouze 195 Km !!!!!!! Bylo mi sděleno, ať nechám mechanikem vypracovat odhad a ten osobně zašlu na nejbližší pobočku AAA Auto a to v Jihlavě( viz. výše). Na pobočce mi manažer sdělil, ať nemám žádný strach, že bude reklamace ohledně vadných vstřiků určitě uznána a peníze za opravu mi pošlou na účet v plné výši.
Dne 19.4.2023 mi přišel DOPORUČENÝ dopis s AAA Auto s následujícím textem ,, Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a tímto souhlasil. Kupující byl výslovně upozorněn prodávajícím v Předávacím protokolu, že jednotlivé součástky, zakoupeného automobilu podléhající opotřebení a základní technické agregáty jsou značně opotřebované a mohou být na hraně životnosti a vykazovat známky zanedbané údržby. Předmětem reklamace není vada, za kterou prodávající odpovídá, a proto prodávající vadu zamítá.´´
Upozorňuji, že mi závada na vstřikách nebyla sdělena, pouze se prodávající zmínil, že jsou stříkané a opravované zadní dveře.
Žádám pro to o pomoc při řešení této situace. Díky Pavlát, ***
vadné vstřiky
Úplná, nebo alespoň částečná finanční kompenzace závady, která mi byla zatajena
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
V tomto případě je však jednání manažera na pobočce společnosti, který sdělil spotřebiteli, že dojde k uznání reklamace a peníze za opravu spotřebiteli budou uhrazeny, dle § 430 občanského zákoníku závazné pro společnost AURES Holdings a.s.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Pavláte,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.