Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
pres internet jsem si domluvil s firmou zaluzieee zamereni a montaz rolet v byte.
16.11.2022 - Prijel technik a zameril si 3 okna a nechal vytvorit objednavku
18.11.2022 - Doslo k zaslani cenove nabidky na muj email. Cena za montaz a rolety cinila 15 172 Kc.
23.11.2022 - Mi byla zaslana zalohova faktura ve vysi 8 000 Kc, kterou jsem v ten den proplatil.
5.12.2022 - Dorazili monteri s roletama a probehla jejich montaz. Zaroven byl sepsan reklamacni protokol, jelikoz vsechny rolety byly uzsi o cca 5-10 cm (spatne zamereno).
Instalovane rolety vykazovaly i jine vady, spatny mechanismus (nesla stahnout), fleky na latce. I pres to jsem byl pozadan o doplaceni 4 000 Kc, ktere jsem na miste uhradil kartou.
15.12.2022 - Dorazil jiny technik, ktery znovu zameril vsechna okna a nechal vyrobit nove rolety se spravnou delkou. Podepsal jsem objednavku kde byly uvedene miry.
13.1.2023 - V tento den prijeli dalsi technici a nainstalovali rolety. V tomto pripade uz delka rolet byla v poradku. Ale jedna roleta mela opet mechanicke poskozeni latky.
Pricemz i sami technici mi sdelili, ze se sami nekdy divi co jim prijde za rolety (nizka kvalita). Opet byl sepsan reklamacni protokol. Tentokrat jsem jiz nic neplatil s tim ze doplatim zbytek, az vymeni posledni roletu.
16.2.2023 - Jelikoz se mnou nikdo do toho dne nekomunikoval, ani mi nedali vyrozumeni a rovnez diky nizke kvalite produktu, jsem se rozhodl pres email vypovedet smlouvu.
A to z duvodu nedodrzeni lhuty 1 kalendarniho mesice pro vyrizeni reklamace. (Tato lhuta je uvedena na reklamacnim protoklu).
Nejprve odmitali jakykoliv muj narok na odstoupeni od smlouvy, ale 23.2.2023 mi zaslali tento email.
Hezký den, pane xxxxxx,
Děkujeme za poskytnutí všech potřebných podkladů pro vyhodnocení. Po jejich pečlivém
přezkoumání a konzultaci situace s právním oddělením jsme došli k tomuto závěru:
Touto cestou bychom se chtěli s Vámi opakovaně domluvit na společnou dohodu a
navrhujeme Vám termín domontáže stínící techniky a to na čtvrtek 2.3.2023 v cca
13:30hod. Rádi bychom dílo dokončili a předali dle smluvních podmínek. V případě
potvrzení tohoto stanoviska bychom Vás chtěli současně poprosit a písemně potvrdit
(stačí emailem), že odstoupení od smlouvy berete zpět a že trváte na dokončení díla.
Obě strany bychom si ušetřili zbytečných starostí.
V případě nepřistoupení na výše uvedený bod, jelikož se jedná o zboží, které již bylo
zabudováno, takže jej nelze vrátit zpět, očekáváme navrácení zboží z Vaší strany. V
případě nedodání nebudou finanční prostředky navráceny a to s odkazem na § 1832
(4) OZ.
Na tuto situaci bude navazovat požadavek zadat znalecký posudek, aby se zjistilo,
jaká je obvyklá cena zboží, které Vám zůstává ve vlastnictví, tato cena by se pak
měla odečíst od ceny, kterou jste již zaplatil a případně pouze rozdíl mezi oběma
částkami Vám bude navrácen.
Děkujeme za vyjádření a pevně věříme, že najdeme společnou cestu a dílo bude dokončeno
řádně.
Nerozumim jak firma s takovym marketingem, nespocet pozitivnima hodnocenima, muze dodavat takto nekvalitni sluzby.
Taky se mi nelibi jejich pristup, kdy prakticky po 3 mesicich nebylo dilo dodano v bezvadnem stavu. Za takovou cenu bych cekal vyssi kvalitu.
Rolety Jazz 32
Demontaz roletek, odvezeni rolet a vraceni plne castky.
|
Tweet |
Mezi stranami byla uzavřena o smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku - zhotovení rolet a jejich montáž. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze. Dle obchodních podmínek společnosti DEMAXIA, s.r.o. se zhotovitel zavazuje provést dílo ve lhůtě 3 kalendářních týdnů ode dne zaměření rozměrů oken v místě provádění díla.
Domníváme se, že v případě, kdy bylo dílo provedeno při první montáži vadně, by společnost neměla po spotřebiteli žádat zaplacení částky za dílo, které vlastně nebylo provedeno v důsledku špatného zaměření rolet a jejich neodpovídajícímu popisu (skvrny na roletách, nefunkční mechanismus).
Při druhé montáži, kdy roleta v důsledku skvrn nebyla namontována, opět nedošlo k provedení díla. Zde se tedy nebude jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas, ale o neprovedení díla v ujednaném termínu.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky). Spotřebitel by tedy měl vyzvat společnost a určit jí přiměřenou lhůtu k plnění.
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění.
Máme za to, že spotřebitel při částečném odstoupení není povinen nechat vypracovat znalecký posudek pro zjištění obvyklé ceny rolet, které mu zůstávají ve vlastnictví. Tato cena by měla být ujednána přímo ve smlouvě současně i s cenou montáže, pokud není ujednána, za cenu obvyklou se považuje cena za srovnatelné zboží a služby v čase uzavření smlouvy.
Spotřebitel může od smlouvy odstoupit v plném rozsahu jen, jestliže to není vůči společnosti nepřiměřené. V takovém případě je společnost povinna provést demontáž rolet na své náklady a vrátit vše do původního stavu.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Na žádost spotřebitele na něj přeřazujeme stížnost, aby mohl informovat o jejím vývoji.
Pridavam vyjadreni spolecnosti zaslane na email dne 11.5.2023.
Lucie Menšík
čt 11. 5. 10:43 (před 10 dny)
komu: mně
Krásný den, pane Zikmunde,
děkujeme za poskytnutí všech potřebných podkladů pro vyhodnocení reklamace. Po jejich pečlivém přezkoumání a konzultaci situace s výrobou, oddělením kvality a odpovědnými vedoucími pracovníky sdělujeme následující:
1. neuvedení práva z vadného plnění, s reklamací a návrhem řešení z naší strany zákazník souhlasil
Ze strany zákazníka nebyla správně uvedena volba práva z vadného plnění, (§ 2169 odst. 1 OZ).
2. pokud Vaše stanovisko stále trvá, touto cestou Vás požádáme o znalecký posudek, protože zde bylo pouze nepochopení se zákazníkem a zaměřeno přes rám okna nikoliv přes špalety a dále po dalším zaměření, bohužel bylo pochybení výrobce a pouze v obýváku byly otlaky v látce a čekalo se na přelátkování roletky a dodání roletky od výrobce.
3. neodstoupení od smlouvy řádně a včas
Odstoupení od smlouvy nebylo řádně učiněno (dne 16.2.2023),
Jelikož se jedná o zboží, které již bylo zabudováno, takže jej nelze vrátit zpět (bez ohledu na to, zda je vyrobeno na míru, takže ho nemůžete užít jinde – to by hrálo roli jen tehdy, pokud by zákazník odstupoval do 14 dní bez uvedení důvodu, nikoli kvůli vadám)
4. VYČÍSLENÍ ČÁSTKY V PŘÍPADĚ UKONČENÍ ZAKÁZKY: CELKOVÁ CENA ZAKÁZKY: 15.172 Kč
NÁKLADY NA VÝROBU za využitý materiál: 4260,30 Kč
NÁKLADY NA VÝROBU NOVÉHO PRODUKTU za využitý materiál : 4460,50 Kč
PRODLEVY ZE STRANY ZÁKAZNÍKA 0,05% z celkové částky 15.172 Kč x 70 dní = 531,02 Kč
NEDODRŽENÍ JEHO PRÁVNÍHO VYJÁDŘENÍ 1,42% z 15.172 Kč = 215,4 Kč
ULOŽENÍ ROLETKY NA SKLADĚ 70 dní x 50 Kč = 3.500 Kč
MANIPULAČNÍ POPLATEK 1204,78 Kč
STORNO POPLATEK 1.000 Kč
----------------------------------------------------------------------------------
SUMA 0 KČ NA VRÁCENÍ
DALŠÍ VÝJEZD PRO DEMONTÁŽ ROLETEK - pokud zákazník bude požadovat v případě ukončení zakázky z naší strany 1.500 Kč
Nastalá situace nás pane Zikmunde opravdu mrzí a rádi bychom se ještě jednou domluvili na smírné cestě k dokončení zakázky.
Děkujeme za přijetí, pochopení a Vaše vyjádření.
Děkujeme spotřebiteli za zaslané vyjádření společnosti. Přes výše uvedené trváme na svém původním stanovisku.
V rámci mimosoudního řešení sporu považujeme za vhodné pro obě strany, aby bylo odstoupeno pouze částečně od nenamontované roletky. Vzhledem k tomu, že montáž provádí společnost, měla by znát cenu části díla, která byla provedena.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl reagovat na vývoj případu.
Spotřebitel již nereagoval, z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Děkujeme stranám za dosavadní součinnost.