Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U EliteDate jsem chtěla smlouvu ukončit/vypovědět cca po 3,5 měsících z důvodu porušení obchodních podmínek ze strany obchodníka, které jsou navíc v rozporu s NOZ. Chtěla jsem vrátit částku za 8 měsíců.
Konkrétně se jednalo o skutečnost, že ani po zaplacení členství nevidíte, zda oslovený uživatel svůj profil aktivně využívá. Oslovujete tak uživatele, kteří si jen založili profil a členství nikdy neuhradili nebo své členství již dávno neplatí a třeba už měsíce (či roky) žijí s novým partnerem.
Nemůžu si odpustit otázku, zda “mrtvé” profily nedržíte kvůli celkovému počtu uživatelů, na který lákáte nové zájemce. Fake profily jsou dalším porušením podmínek.
Poplatky jsou poměrně vysoké a za tuto cenu bych očekávala zlepšení v možnosti zobrazit si pouze profily, které mají aktivní členství.
Firma ukončit smlouvu odmítá a nechce vrátit peníze, celkem zaplaceno za 12 měsíců dopředu.
Ukončení smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud společnost porušila své povinnosti, ke kterým se ve smlouvě se spotřebitelem zavázala, podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za podstatné porušení se považuje to, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Dle všeobecných podmínek společnosti ELITE Date s.r.o. bodu VII. odst. 2) (https://www.elitedate.cz/podminky) má zákazník právo vypovědět poskytování Prémiového členství či Prémiového členství Continuum bez udání důvodů, přičemž vymazání jeho profilu zákazníkem se považuje za vypovězení smlouvy.
V tomto případě by se mohlo taktéž jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a požadovat náhradu škody.
Uvádí-li společnost při nabízení svých služeb klamavé informace, které mohou vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil, jedná se o klamavé konání, jenž patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce, na kterou se spotřebitel může obrátit s podnětem (zde: https://www.coi.cz/podatelna/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.