Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
11. března 2023 jsem v obchodním domě Ikea - Černý Most objednali a zaplatili výrobu pracovní kuchyňské desky + krycí panely a objednali jsme i instalaci těchto produktů. Stanovený termín dopravy a instalace byl 25. duben 2023. Následně mi bylo voláno, že se spozdila výroba a na produkty budeme čekat do začátku května. Následně mi bylo znovu voláno, že nestíhá firma, která měla dělat instalaci a tak nový termín je 8. června 2023. To znamená, že od objednání a zaplacení služby na ní mam čekat 13 týdnů. To je nehoráznost...
Kdybych tohle věděl, při objednání, tak objednávku nikdy nedokončím. Když jsem následně volal na Ikea infolinku, tak mi bylo řečeno, že stornovat objednávku nemohu. Protože deska je už vyrobena. Ale opakuji, kdyby mi bylo dopředu řečeno, že na ní budu čekat 13 týdnů, nikdy bych ji nekoupil. Operátorka mi pouze zdělila, že až mi po 13 týdnech bude pracovní deska a panely nainstalována, takže se můžu ozvat na reklamační oddělení a že by mi měla být poskytnuta nějaká refundace. Na dotaz, v jaké výši se taková refundace pohybuje mi odpověděla, že neví. Takže Ikea mi vlastní nutí svoji neschopnost, s tím že pak dostanu třeba polštář zdarma?
Tohle je nefér a jednání. Pokud slibuji nějaký termín musím vědět, že ho jsem schopný dodržet. Pokud nestíhám, tak ať s v Ikea nasmlouvají více dodavatelů, ať stíhají.
Objednávka číslo: *** a ***
Při tomto extrémní selhání chci, aby byla celá objednávka včetně vyrobených pracovních desek a krycích panelů stornována a mě byli vráceny peníze nebo ať je spožděná instalace zmíněných výrobků kompletně zdarma.
|
Tweet |
Dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám bez udání důvodů.
Spotřebitel však může od smlouvy odstoupit, pokud nebylo zboží dodáno ve sjednaném termínu. Jestliže doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
V tomto případě došlo k určení termínu dodání 8. 6. 2023, pokud společnost nedodá zboží, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.