Společnost


Tomáš Korytar

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#66419Nedodržení termínů, nedodané zboží, nevrácená záloha, výmluvy a lži

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 7 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2023, před rokem

Miloš Tranta

Znění stížnosti

Na podzim roku 2021 jsem si zadal na internet poptávku na poptávej.cz na vyvložkování komína a dodání a obestavbu krbové vložky. Krom jiných se mi přihlásil pan Korytar z Lažiště u Prachatic a vzhledem k blízkosti jeho bydliště/firmy a dobré prezentaci na internetu jsem se rozhodl pro realizaci jeho firmou. Domluva probíhala v pohodě přes dohodu, nabídku, smlouvu. Požadoval zaplacení zálohy na materiál a protože jsem funkční krb chtěl mít co nejdříve, zaplatil jsem okamžitě. Údajně pro delší dodací lhůty stanovil termín pro vložkování komínu do konce prosince 2021 a stavbu krbu do konce ledna 2022. Když procházely termíny dotazoval jsem se a vždy mi bylo přislíbeno že příští týden se ozve a …. nic. A tak to šlo dokola. Horko těžko jsem ho „dokopal“ k tomu, že koncem února 2022 vyvložkování komínu provedl se svým pomocníkem J.P. Stavba ale nebyla dokončená úplně, scházelo začištění a vyvedení komínové roury z komína do místnosti. Toto okomentoval tím, že v dalších čtrnácti dnech vše dokončí včetně obestavby krbové vložky a uvedení do provozu i s příslušnou dokumentací. Nicméně požadoval doplatek za práci a komínovou vložku, to jsem bez prodlení v dobré víře vyrovnal. Od té doby se vše natahovalo pro jeho vytíženost, pak nemoc, dále vždy sliboval jako výše, že se v dalším týdnu ozve a domluvíme se a opět stále dokola. V květnu 2022 mě došla trpělivost a řekl jsem mu, že nedodržel termín, že končím, chci vrátit zbývající částku po odečtu ze zaplacených peněz s tím, že si to nechám udělat od někoho jiného. Opět stejný scénář sliby a sliby, hrozná vytíženost, nemá čas, nedostupnost telefonu, pak že musí koupenou vložku prodat aby mohl vrátit peníze atd. atd. Po nějaké době, když vše bylo beznadějné jsem mu nabídnul, že peníze by jsme mohli umořit tím, kdyby mi dodal, zapojil a zprovoznil sporák. Souhlasil, ale opět se nic nedělo, stále jen sliboval a odkládal. Údajně nakoupenou krbovou vložku nemohl prodat a proto neměl peníze na vyplacení zálohy. V únoru 2023 sehnal prý kupce a dlužnou částku že do týdne vyrovná - zase jen plané kecy a sliby. Je půlka dubna 23 a pan Korytár už se neozval a po telefonu jej není možno sehnat. Do procesu jsem zaangažoval firmu pro řešení, odkup a vymáhání pohledávek, ta vyhodnotila vymáhání pohledávky jako: "enormní počet exekucí, dlužník zásadně předlužen, nebonitní" a s tím, že: "Dlužník se nejspíše dopustil zpronevěry dle § 206 trz." a já se "stal patrně obětí trestného činu."
V kostce: záloha krb 45.000,- Kč
komín 8.000,- Kč
záloha celkem 53.000,- Kč

Cena za komín celkem 25.105,- Kč
záloha - 8.000,- Kč
doplatek 17.105,- Kč

Pohledávka tudíž činí 45.000,- Kč


Požadované řešení

Vrácení dlužné částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2023 09:15, před rokem

Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá a provede montáž krbové vložky, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.

Spotřebitel s podnikatelem uzavřel smlouvu o dílo. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno.

Pokud nebyl komín s krbovou vložkou dodán a namontován ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu: Dandova 2619/13, 193 00 Praha. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje prodávajícího o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.


Jestliže má spotřebitel podezření, že došlo ke spáchání trestného činu:
Trestní oznámení může podat kdokoliv a oznamuje se jím možné spáchání trestného činu. Osoba, která by byla tímto trestným činem poškozena, by mohla uplatnit svůj nárok přímo v trestním řízení. Účelem trestního řízení je tedy zjištění, zda se pachatel dopustil trestného činu. Spotřebitel by v tomto řízení vystupoval v pozici poškozeného. Trestní řízení nevylučuje občanské soudní řízení a naopak. Nicméně nárok nemůže být přiznán nadvakrát.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2023 14:21, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2023 16:06, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.