Počet nahlášených stížností: | 46 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
28. 5. 2021 JSEM ZAKOUPILA SPORTOVNÍ OBUV MERRELL NA PRODEJNĚ OC EUROPARK ŠTĚRBOHOLY.
TUTO OBUV JSEM VYUŽÍVALA PŘEDEVŠÍM NA CHŮZI PO ZPEVNĚNÉM POVRCHU (CHODNÍKY, SILNICE), TUDÍŽ ŽÁDNÝ OBTÍŽNÝ TERÉN. NA ZIMU JSEM JI VYČISTILA A ULOŽILA. NYNÍ JSEM PO PÁR PROCHÁZKÁCH ZJISTILA, ŽE SE ZAČÍNÁ ODLEPOVAT PODRÁŽKA OD SVRŠKU. VČERA (19.4.2023) JSEM CHTĚLA OBUV REKLAMOVAT NA PRODEJNĚ, KDE JSEM TOTO ZBOŽÍ ZAKOUPILA, A BOHUŽEL JSEM ZJISTILA, ŽE PRODEJNA HERVIS JIŽ NEEXISTUJE.
SPORTOVNÍ OBUV MERRELL MOAB 2 GTX BELUGA J06038, ZAKOUPENO 28.5.2021 V 19:04 NA PRODEJNĚ OC EUROPARK ŠTĚRBOHOLY , Č.ÚČTENKY ***
PROSILA BYCH VRÁTIT PENÍZE,JELIKOŽ JSEM V TÉTO ZNAČCE ZKLAMALA.
|
Tweet |
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Nemá-li prodejce žádnou dostupnou provozovnu, doporučujeme kontaktovat prodejce doporučeným dopisem s dodejkou na adrese sídla dle obchodního rejstříku Nákupní 389/1, Štěrboholy, 102 00 Praha. Zároveň se jedná i o adresu místa, kde lze vypořádat případné závazky po ukončení činnosti v provozovně (§ 31 odst. 16 živnostenského zákona) uvedenou aktuálně v živnostenském rejstříku. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Pokud by prodejce informaci, kde lze reklamaci uplatnit, nesdělil správně, může být od České obchodní inspekce pokutován. Podnět k prošetření situace lze podat na webové adrese: https://www.coi.cz/podatelna/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, napište mi prosím na adresu A24.11.2023, dám Vám vědět, jak postupovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.