Společnost


Servis Direkt 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:52
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66435Předražené služby, nesmyslná fakturace, neúměrně dlouhá čekací doba, nemožnost komunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2023, před rokem

Alena Gregorová

Znění stížnosti

Na společnost jsme se obrátili se žádostí o zajištění instalatérských služeb; vybrali jsme si ji, neboť slibuje na svých stránkách rychlé, levné a ověřené služby - bohužel tyto informace jsou lživé. Na příjezd pracovníků jsme oproti původnímu příslibu neprodleného příjezdu čekali téměř 4 hodiny, nikdo se samozřejmě neomluvil; služby byly předražené (téměř 9 000 Kč), nekvalitní - následný nepořádek jsme likvidovali 2 dny, a konečně nám byla zaslána naprosto nesmyslná faktura bez řádného vyplnění, která neobsahovala ani jméno zákazníka, takže ji nelze použít k jednání s pojišťovnou. Moje opakované pokusy o komunikaci směřující ke zjednání nápravy byly bezvýsledné - na e-maily nikdo jakkoliv nereagoval a po každém telefonátu si společnost vždy zablokovala telefonní číslo, z něhož se telefonát uskutečnil; následně jsem tedy několikrát telefonovala postupně z jiných čísel, z nichž jsem se na poprvé bez problémů dovolala a která firma opět ihned zablokovala, atd... Po vyčerpání všech dostupných možností se proto pokouším vyřešit věc tímto způsobem.


Produkt

viz shora


Požadované řešení

přešetření naúčtované částky, event. vrácení peněz, vydání opravené faktury


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2023 09:53, před rokem

K ceně služeb:
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

K dokladu o poskytnutí služby:
Na žádost spotřebitele je prodávající (poskytovatel služby) podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.

Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu (žádost) spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.

V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Servis Direkt 24 s.r.o., Křižíkova 180/28, 186 00 Praha.

Více ohledně této problematiky a fungování společnosti Servis Direkt 24 s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.

Dle našich informací společnost Servis Direkt 24 s.r.o. provozuje tyto webové stránky:
- https://zamecnik-svoboda.cz,
- https://zamecnik-24.cz/,
- https://zamecnik.store/,
- https://cisteni-potrubi24.cz/.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2023 14:35, před rokem

Spotřebitelka doplnila následující:
Společnost si za své služby naúčtovala 21 % DPH (viz faktura připojená k původnímu podání), přičemž měla činit pouze 15 %, jak jsem se dozvěděla. Dle mého názoru jedná o podvodné neoprávněné obohacení společnosti.

K tomu dodáváme, že služby a zboží, na něž se vztahuje snížení sazba DPH 15 % nebo 10 % jsou uvedeny v přílohách k zákonu o dani z přidané hodnoty. Na ostatní služby a zboží zde neuvedené se vztahuje základní sazba daně ve výši 21 %.

Pokud se spotřebitelka domnívá, že DPH na faktuře je chybné, je třeba tuto chybu reklamovat a vyžádat si doklad nový.

Spotřebitelka se také může obrátit na finanční úřad s podnětem ke kontrole.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 16:49, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.