Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
14.3.2023 zakoupen na eshopu foliovník. Při jeho kompletaci zjištěno, že velikost krycí folie rozměrově neodpovídá rozměrům konstrukce v délce, šířce i výšce. 21.3. odeslán mail na jejich reklamační odd., v příloze zaslány fotografie. Původně jsme chtěli jen novu folii ve správném rozměru, ale už tehdy byly nějaké zádrhele v komunikaci, proto jsme foliovník odeslali zpět jako reklamaci, 29.3. přišla SMS informace, že reklamaci přijali k vyřízení. V odesílaném balíku s foliovníkem byl vložen dopis s tím, že se jedná o reklamaci, popis reklamačních závad i podle jakých paragrafů požadujeme zaslání peněz vynaložených na nákup + poštovné, a číslo účtu. V pátek 14. 4. přišla SMS zpráva, že vše byla vyřízeno podle našich požadavků a peníze přijdou na účet. V pondělí 17. 4. peníze skutečně přišly. Jenže v úplně jiné částce. Cena foliovníku 1958 + 359 poštovného = 2317, na účtu připsáno 1659. Rozdíl 658 kč. Zkusila jsem zavolat. V úvodu jsem se představila, slušně upozornila, že si hovor nahrávám. Nějaká žena něco zamrmlala, moc jsem nerozuměla, a hovor zrušila. Napsala jsem tedy mail - odpověď byla pro mne nesrozumitelná, počkala jsem tedy na onen avizovaný dopis. Dnes přišel, a můžu říci, že jsem jen zírala. Nevím, jestli došlo jen k omylu nebo obchod doufá, že postižení nebudou menší částky vymáhat. Z dopisu vyplývá, že mou reklamaci - v každém mailu i v dopise výsloveně uvedenou, zdůvodněnou, popsanou, zdokumentovanou fotkami a podepřenou paragrafy z OZ - považují za odsoupení od smlouvy. Dokonce prý odpovídám za škody na zboží, za jaké? Konkrétně není popsáno, navíc mám dva svědky, kteří nám pomáhali foliovník sbalit a uložit zpět do krabice, že byl naprosto v pořádku. Mnou popsané údaje mohu doložit maily, dopisy, fotografiemi, na to, že jsem odesílala zboží nepoškozené, jsou dva svědci.
V SMS zprávě o přijetí reklamace výslovně uvedli , že balík přijali k reklamace. Dostala číslo ***. V doprovodném dopise v balíku nebyla vložena kopie podacího lístku, výše poštovného bylo dopsáno rukou. Částku poštovného jsem si zjistila předem, ale dovnitř tu kopii už nešlo vložit. Ale byla jsem připravená ji na jejich žádost poslat mailem jako přílohu.
Požaduji vrácení celé požadované částky na účet a omluvu za neseriózní chování k zákazníkovi.
|
Tweet |
V tomto případě je důležité, jak spotřebitel reklamaci označil. Domníváme se však (z popisu stížnosti i vzhledem k nároku na účelně vynaložené náklady), že se jedná o reklamaci a společnost tak měla věc následně posoudit.
Ohledně zvoleného nároku spotřebitelem při reklamaci - odstoupení od smlouvy a navrácení peněžní částky:
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Až není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
K reklamaci:
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat společnost ohledně toho, že se z jeho strany jednalo o reklamaci.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (k navrácení peněžní částky po odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti TV PRODUCTS CZ s.r.o., Rybná 669/4, 110 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.