Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#66442Ohrožení a neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2023, před rokem

Michal Horský

Znění stížnosti

Vzhledem k uzavřeným stížnostem zde a vyjádřením (nebo ignorováním) zástupců AutoESA doufám, že toto bude sloužit spíše jako upozornění pro další potencionální klienty.
Dne 6.3. jsem u společnosti kupoval automobil - Škoda Octavia 3 RS 2.0TSI v hodnotě 559 000,- Kč s najetými 131 000km. Při koupi jsem si nějak nevšímal toho, že jsou zavřeny všechny výdechy topení. Samozřejmě jsem byl chlácholen frázemi, že si mohu vše nechat zkontrolovat ihned v servisu a případně vše vymění, vyreklamují,... o cca dalších 30 000 za "služby" - rozuměj vytřískání peněz z klienta s absolutní nulovou hodnoutou pro něj - nemluvě.
Auto jsem kupoval na pobočce v Praze. Po cestě do Tábora jsem si po vystoupení z auta všiml zápachu benzínu kolem auta. Ještě jsem tomu nevěnoval extra velkou pozornost. Druhý den jsem si hledal informace s tím, že by se mohlo jednat o problém nádržky s aktivním uhlím. Nicméně jsem dal na "doporučení" a zajel do aut. servisu na prohlídku. Vzhledem k vytíženosti jsem však byl objednán až za cca 14 dní. Ani ne 30min po přistavení auta na servis mi bylo zavoláno, že se v autě vyskytuje dost závažný problém - tekoucí benzín kolem vstřikovače, hned vedle alternátoru. Jelikož jsem auto kupoval nedávno, samozřejmě jsem si pomyslel, že zadám reklamaci a uvidíme další řešení. Na lince AutoESA mi bylo sděleno, že mi mají v aut. servisu vystavit posudek, který mám zaslat v online formuláři s požadovaným řešením. Posudek jsem od aut. servisu dostal, včetně výrazného doporučení auto nepoužívat. Koupil jsem tedy automobil, se kterým nemohu - neměl bych - jezdit. Koupil jsem tedy nepojízdné auto. Reklamační technik se během 2 dnů vyjádřil s tím, že reklamace se zamítá, že jsem koupil ojeté auto a musím počítat s tím, že se nejedná o nové - že to odpovídá stavu opotřebení. Abych řekl pravdu, pomyslel jsem si, jestli si ze mě reklamační technik dělá srandu, nebo to myslí vážně. Odepsal jsem mu e-mail, zda-li by mohl situaci přezkoumat s tím, že jsem o takové závadě informován nebyl - v předávacím protokolu taková závada není vededena + doporučený servis: Doplnění provozních kapalin. Auto jsem samozřejmě nechal opravit na vlastní náklady. Končená cena: 20 142,- Kč (výměna vstřiku, rozdělovače, těsnení,....). Další den přišla odpověď od reklam. technika s opakovaným zamítnutím a argumentací, že jsem byl o této věci informován, což jsem údajně potvrdil podepsáním protokolu (nikdo mě o takovém problému neinformoval ani slovně, ani v protokolu) a v tu chvíli mi teprve došlo, jak si vůbec někdo může dovolit prodat vůz ve stavu, ve kterém ohrozil mou rodinu, mě, další účastníky provozu, nebo jejich majetek a dovolil mi s autem odjet? Sepsal jsem dotaz na ČOI a samozřejmě bylo odpovězeno, že by v této věci bylo nejlepší nechat udělat posudek od soudního znalce. Otázkou je, stojí další takové řešení, včetně fin. stránky věci a akorát dalších nervů, za to? To si bohužel ještě musím promyslet.
Faktem je, že mi přijde, že je počítáno s tím, že se právě nikomu nechce, nebo eventuelně nevyplatí řešit znal. posudek, spor... a na to se "spoléhá". Ponaučení pro příště.


Produkt

Škoda Octavia 3 RS


Požadované řešení

Dodatečná sleva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2023 11:08, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Navíc platí, že jednání zaměstnance na pobočce společnosti zavazuje společnost dle § 430 občanského zákoníku.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak již dle popisu učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2023 14:35, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2023 16:09, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.