Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Syn si 10.1.2023 objednal na internetu u společnosti Monasis s.r.o. Praha konferenční stolek, který si nechal zaslat na adresu rodičů, kam také stolek dorazil 7.2.2023 a řidič firmy si ode mne převzal peníze. Až potud by bylo vše v pořádku.
Jenže následně stolek nečekaně přišel ještě jednou 10. 2. 2023 prostřednictvím dopravce FOFR pod podacím číslem *** PL, tentokrát od firmy Bennet CZ s r.o.. Bohužel manžel ji převzal, aniž by si ověřil její oprávněnost a dobírku uhradil.
Jak jsme následně zjistili daný e-shop funguje pro více firem. Jedná se o tyto: nabyteksbonusem.cz a prima-cena.cz
Po dlouhém vyjednávání jsme se domluvili, že se stolek pošle zpět a vrátí peníze včetně poštovného. Jenže stolek od pošty 5. 4. 23 převzali a na vrácení peněz nereagují.
Nevyžádané zboží, které dorazilo, jsme ani nevybalili a po dohodě poslali zpět
vrácení peněz
|
Tweet |
Jestliže se spotřebitel se společností domluvil na zaslání zboží zpět a vrácení peněžních prostředků, mělo tak být společností učiněno, jelikož jednání zaměstnance (přislíbení navrácení peněžních prostředků) dle § 166 občanského zákoníku je závazné pro společnost BENNET CZ s.r.o.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (k navrácení peněžních prostředků) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti BENNET CZ s.r.o., U Vodárny 949, 537 01 Chrudim.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.