Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#66473Klamání spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.04.2023, před rokem

Hana Nakládal Poučová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 8.4.2023 jsem na pobočce Mototechna v Olomouci, ulice Lipenská, zakoupila automobil značky Škoda Superb SPZ ***, VIN ***. Při prohlídce vozu se mi nezdála prodejní cena s ohledem na nájezd km a stáří vozu a oproti jiným vozům s vyšším nájezdem km. Po dotázání na prodejce, jsem byla ujištěna, že cena je snížena s ohledem na kosmetické vady vozu ( poškozený zadní nárazník a další oděrky a ťukance). Tato otázka byla položena později ještě jednou, se stejnou odpovědí pana prodejce, že se jedná o nižší cenu s ohledem na kosmetické vady. Toto považuji za uvedení v omyl (jelikož hned druhý den se projevila reklamovaná závada).Později při kalkulování úvěru mi byl předložen dokument autogarance, ze kterého jsem se dočetla, že na základě fyzické kontroly není podezření z neoprávněné změny stavu tachometru, což mě zčásti uklidnilo a uvěřila jsem. Dále mi slečna úvěr vyčíslovala na formuláři, kde jasně stála věta Vůz bez investic (opět úmyslné uvedení v omyl). Veškeré tyto informace mě vedly k tomu,že nižší cena je opravdu z důvodu kosmetických vad na voze. Po několikahodinovém papírování mi slečna dala na tabletu k podpisu předávací protokol, sběžně jej semnou PROLETĚLA a nechala mě jej elektronicky podepsat. Následně vstoupil pan prodejce a protokol podepsal též. Ani ve snu by mě v tu chvíli nenapadlo, že podepíšu něco s čím bych rozhodně nesouhlasila, kdybych o tom věděla. A sice že v protokolu je uveden nesoulad najetých km a k němu připsaný odstavec, ve kterém je psáno, ze cena byla snížena z důvodu nesouladu najetych km, který je podstatný a technický stav automobilu vykazuje oproti údaji na tachometru značně nadměrné opotřebení. Tento odstavec jsem se dočetla až později když jsem začala řešit nastalý problém. Shrnuto podtrženo. I přes opakované dotazování mi bylo tvrzeno, že vůz je v pořádku a cena je snížena kvůli kosmetickým nedostatkům!!! Na několika papírech jsem byla uvedena v omyl, že vozidlo je bez investic a není podezření na změnu stavu tachometru! A jako poslední mě slečna po hodinách úmorného vyřizování nechá podepsat elektronický dokument, kde podle mého kolonku nesoulad zaškrtla až po mém podpisu!!! Veškeré tyto dokumenty mám uschované.
Již druhý den tj. 10.4.2023 se mi při jízdě rozsvítila kontrolka poruchy motoru a následná diagnostika ukázala závadu snímače polohy spojky II elektronická závada (oprava vyčíslena na cca 35.000,-). Dle mého přesvědčení a zpětného zhodnocení celého prodeje zaměstnanci pobočky v Olomouci o této chybě věděli a záměrně mě klamali při prodeji za účelem vlastní provize!!!! Výsledek reklamace - zamítnutí s odůvodněním odkazujícím na onen odstavec, upozorňující na nesoulad a že jednotlivé součástky podléhající opotřebení se mohou blížit konci sve životnosti. S tímto postupem zásadně nesouhlasím a to jsem opakovala několikrát při telefoních hovorech na linkách společnosti. Pokaždé se stejnou odpovědí, že oni s tím nic nezmůžou.

Při kalkulování úvěru mě slečna přesvědčila, že když si k vozu nechám sjednat pojištění (v celkové výši cca 60 tisíc!!!), které mi následně zahrnou do splátek, bude schopna u úvěru vyjednat lepší úrok. Když jsem přeci jen nechtěla souhlasit s výší splátky, slečna odešla, že zkusí někam zavolat. Poté mi tedy nabídla novou splátku téměř o 1.000,- nižší, ale musí to být s oným pojištěním. Bez něj mi prý banka takové splátky nedá a musela bych si vzít úvěr s vyššími splatkami. Souhlasila jsem tedy s nižší splátkou. Podotýkám, že tou dobou jsme na prodejně trávili už pět hodin. Podala jsem již na pojišťovně výpověď. Ve finále člověk koupil za 450.000,- auto, které hned druhý den projevilo skrytou vadu a k tomu pojištění, které vlastně nemělo ani nejmenší vliv na výši splátek a v podstatě by ho člověk neměl kdyby mu na prodejně netrvdili, jak to není nutné k vyjednání nižších splátek. Sprosté obelhávání a klamání spotřebitele. Při prodeji nalžou co se jim hodí do karet a reklamaci závady projevené hned druhý den do dvou dnů od podání reklamace zamítnou, bez jakéhokoliv dalšího zkoumání.


Produkt

klamání spotřebitele, vůz se skrytou vadou


Požadované řešení

Požaduji úhradu opravy automobilu a storno instalace lokátoru, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení celé částky za automobil i sjednané pojištění vč lokárotu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2023 14:32, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

V tomto případě je však jednání zaměstnance na pobočce společnosti, který sdělil spotřebiteli, že důvodem nižší ceny jsou kosmetické vady, dle § 430 občanského zákoníku závazné pro společnost AURES Holdings a.s.

Ohledně stočeného tachometru by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a také o nekalou obchodní praktiku.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, je možné se obrátit na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

K doplňkovým službám:
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).


Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje. Po podpisu doporučujeme smlouvy zdokumentovat (např. fotografie), aby nemohlo dojít k jednostranné změně.

S ohledem na výši škody doporučujeme kontaktovat advokáta (viz výše).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2023 15:11, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.7.2023 20:54, před rokem

Vážená paní Poučová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2023 15:27, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 15:35, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.