Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.3.2015 jsem si u společnosti objednala pohovku Finka R3 za akční cenu 3980kč s dopravou zdarma a zaplatila pomocí S24 převodem.Pan Dvořák slíbil,že mi dodá sedačku s květinovým vzorem,kterou nemá v nabídce a do večera mi zašle foto.Po týdnu jsem urgovala fotografii a bylo mi řečeno že mi ji večer pošle na meil. Aniž by mne kontaktoval opět se několik dní nic nedělo,tak jsem ho opět kontaktovala já na telefonu,kde mi až po asi 6 pokusu příjal hovor a vymlouval se,že mu foto nedodali s dílny.Ale,že koncem týdne nebo nejpozději začátkem dalšího týdne mi pohovku už doveze a že mi ještě v průběhu týdne zavolá.Opět samozřejmě nevolal ani nezvedal telefon.Když 27.4.2015 pohovka nedorazila napsala jsem 28.4 mail s tím,že chci od smlouvy odstoupit a peníze ať mi prosím zašle na účet.Telefon od té doby je již nedostupný tak jsem 30.4 podala trestní oznámení na PČR. Nyní čekám na vyjádření.
Pohovka Finka 3R číslo produktu 393 CENA 3980KČ
o sedačku již nemám zájem a požaduji vrácení celé částky.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.