Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Společnost Alza mně 4x posunula dodání zaplaceného zboží o 12h. Komunikace z jejich strany žádná. A to ani při pokusu kontaktovat společnost přes oficiální komunikační kanály.
Dodat zboží.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Za včasné doručení zboží je v tomto případě odpovědný prodávající, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele.
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Veselý. Děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření.
Za zpoždění Vaší objednávky se Vám velice omlouvám. Ke zpoždění bohužel došlo z důvodu logistických změn našich sladových prostorů, ovšem dělali jsme maximum pro to, aby naši zákazníci obdrželi své objednané zboží co možná nejdříve.
Vaši objednávku již eviduji jako vyřízenou ke dni 24.04.2023. Jako omluvu jsme Vám také zaslali dárkový poukaz, v hodnoě 200Kč, kterým si můžete zpříjemnit svůj nákup u naší společnosti.
Prosím Vás tedy případně o informaci, zda-li bude možné tento spor uzavřit.
Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k dodání objednávky společností společně s kompenzací spotřebiteli) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.