Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Vrátila jsem zboží z objednávky. 20.3. mi dorazilo potvrzení, že eshop zboží v pořádku převzal. Doteď nemám peníze zpět (4784 Kč), a to i přes opakované urgence.
Místo jednoho z kusů vráceného zboží jsem navíc objednala další (jinou velikost). Zboží nedorazilo v avizovaném termínu, z Vemzu přišel pouze email, že se jedná o zboží s dlouhým termínem dodání a mám čekat dále. Po problému s vrácením peněz jsem se rozhodla objednávku stornovat. Storno proběhlo 12.4., částka 1534 Kč mi též dosud nebyla vrácena.
Obchod mi nabídl, že si mohu vybrat jiné zboží v daných hodnotách. Toto řešení vzhledem ke špatné zkušenosti a ke ztrátě důvěry k Vemzu odmítám akceptovat.
Požaduji vrácení svých peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha.
Co se týče stornovaného zboží z nové objednávky, lze rovněž odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, za zpoždění se moc omlouváme, nicméně vše jsme již napravili a peníze z první objednávky jsme Vám zaslali. Měla byste je mít na účtu. U druhé objednávky ještě neuplynulo 14 dní, ale vše včas vyřešíme. Ještě bychom chtěli zmínit, že šlo skutečně o nedopatření a lidské pochybení, takže doufáme, že nám to nebudete mít za zlé. Snažíme se co nejvíc, aby naši zákazníci byli vždy spokojeni. Hezký den, Petr - VEMZU gang.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: