Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Každý den mi už 5 měsíců od mého mobilního operátora O2 chodí SMS, že se chci připojit k internetu a že připojení je potřeba povolit. Tato SMS přijde i v případě, že telefon byl vypnutý, a to okamžitě po jeho zapnutí. Veškerá datová připojení mám zablokovaná, tzn. jak v telefonu, tak v internetové samoobslužné operátora, jinak by mě to pokaždé stálo 29 Kč/den, což jsem před zablokováním datového připojení i reklamoval. Obtěžující SMS jsem několikrát reklamoval, bez úspěchu, za všechno může zákazník.
Předplacená karta O2
Už tyto SMS nechci každý den dostávat, je to obtěžování ve snaze dotlačit zákazníka do placeného paušálního tarifu (jak mi bylo jednou pracovníkem na lince O2 asi nechtíc naznačeno, že prý je nejvyšší čas přejít na paušál).
|
Tweet |
Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci na poskytovanou službu. Společnost je následně povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.
Stížnost předáváme společnosti, aby mohla uvést důvod, pro který nelze tyto SMS zrušit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Hezký den,
rádi se na dané SMS blíže podíváme, mohl byste nám do sekce neveřejných údajů doplnit tel. číslo, kterého se to týká, PUK či výrobní číslo SIM, které má 18 znaků a je uvedené ze spodní strany SIM?
S pozdravem
Monika Morysová
O2 Czech Republic, a.s.
Tel.číslo je xxxxxxxx, číslo SIM xxxxxxxxxxxxxxxxx
Děkuji moc za doplnění. Prosím dTest o skrytí příspěvku pro ostatní, jelikož zákazník uvedl své osobní údaje veřejně a ne do sekce neveřejných údajů.
Na čísle máte nastavené upozornění, když se váš telefon chce připojovat k datům, proto vám při pokusu o připojení odchází i informace, abyste si data dodatečně povolil. Nemáme možnost ovlivnit, proč váš telefon potřebuje připojení k datům, ale může vám to způsobovat i aplikace, kterou v telefonu máte nainstalovanou, proto doporučuji projít veškeré nastavení svých aplikací a účtů, kde máte povolené připojení na data. SIM se sama od sebe k datům nepřipojí, vždy k tomu potřebuje žádost telefonu nebo tabletu. I když tak máte v telefonu data vypnuté, zřejmě nějaká aplikace toto vypnutí obchází a snaží se na data připojit.
Data jsem vám na SIM zcela zablokovala (bez zasílání informační zprávy), ale pokud byste je chtěl do budoucna povolit, je třeba se na nás obrátit (kontakty na nás jsou zde https://www.o2.cz/osobni/kontakty).
S pozdravem
Monika Morysová
O2 Czech Republic, a.s.
Děkujeme společnosti za součinnost. Osobní údaje byly doplněny do referenčních údajů a anonymizovány pro veřejnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k případu mohl vyjádřit, popřípadě stížnost uzavřít.
Řešení operátora je ve smyslu "pacienta bolí prst, uřízneme celou ruku", pro mně z toho vyplývá, že třeba v případě odměny za dobití formou datového balíčku jej nemohu využít, aniž by se vše opakovalo. Zatím žádná tato SMS nepřišla, ale ještě je brzy, chodí to vždy ráno nebo kolem 15:15 h., po změně času v 16:15 h., uvidíme.
Jen pro upřesnění, telefon mám asi 5 let, za celou dobu jsem nainstaloval pouze 3 aplikace (AccuWeather, Adobe Reader a WhatsApp), další deaktivoval (FB, Instagtam, TW apod.), hry nehraji, nic nestahuji a do 9.12.2022 mi nic takového nechodilo.
Může mi ještě, prosím, operátor vysvětlit, jak se mohou aplikace samy připojovat přes datové připojení, když je telefon vypnutý? To je jako by mi venku startovalo auto a já seděl doma s klíčem v kapse.
Děkujeme stranám za součinnost.
Protože spotřebitel vznesl otázku na společnost, přeřazujeme stížnost zpět na ni, aby ji mohla zodpovědět.
Hezký den,
informační SMS o pokusu se připojit na data chodí vždy, když máte signál na telefonu a o připojení si telefon požádá. I když máte v telefonu jen pár aplikací, je vhodné si kontrolovat všechny jejich aktualizace a využití dat, které mohou čerpat na pozadí. Vypnutá ikona na data neznamená, že toto vypnutí telefon "respektuje".
S pozdravem
Monika Morysová
O2 Czech Republic, a.s.
Aplikace jsem kontroloval, žádná se přes data nepřipojila, ale nejsem specialista přes mobily. Ostatně připojit se může skoro kdykoliv přes Wi-Fi, takže nechápu, proč zrovna přes zakázaná data. Ale dobře si pamatuji SMS od O2 s odkazem, na který když jsem kliknul, tak mi bylo sděleno, že musím vypnout Wi-Fi a připojit se přes data, nebo když mi pracovník na O2 lince tvrdil, že mi ty SMS budou chodit stále, protože nemám paušál, vypnout to nejde a podobné bludy.
Zatím mi nikdo nevysvětlil, jak se mohou aplikace samy připojovat, když je telefon vypnutý (příklad: telefon vypnutý v cca 22 h., SMS odeslána kolem 23 h. a přijata ráno v 8 h. po zapnutí). Ale jak jsem si zvykl, za všechno může zákazník, nikdy ne O2.
Jinak děkuji dTestu, tyto nesmyslné a obtěžující mi chodit přestaly, až když jste se do toho vložili Vy, i když operátor to vyřešil po svém, ale čert vem data, od nich je už určitě nechci.
Děkujeme stranám za součinnost.
Protože se jedná především o technickou otázku (zda se mobil pomocí aplikace může připojovat, přestože uživatel připojení v systémovém nastavení zakázal), doporučujeme spotřebiteli, aby se s tímto dotazem obrátil např. na servis či výrobce.
Jelikož byl původní problém (obtěžující SMS) vyřešen, uzavíráme stížnost s dosažením dohody stran.