Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vedení firmy Malina přstalo komunikovat ,Termín ukončení montáže 5.4.2023 nebyl splněn. Po přijetí informačního emailu od ředitele Daniela Krafta z 15.3.2023,který informuje o problémech firmy a slibuje řešení situace kompenzace za spoždění,vyhrožuje zvýšenými náklady za zpracování technické dokumentace při odstoupení od smlouvy.Nabízí možnost předzásobení stavby montážními díly . V dopise uvádí možnosti spojení na firmu ,včetně telefoního čísla které není funkční.Pokoušel jsem se spojit s vedením 1 výzvou na dodržení nejzasšího termínu z měsíčním spožděním oproti smlouvě,posláno 15.3.2023 na email ředitele.Písemnou výzvu č.1 doporučeným dopisem jsem zaslal 11.4.2023. Výzvu č.2 k dodržení termínu jsem poslal 24.4.2023.Toto je konec komunikace ,na email nikdo neodpovídá ,telefon je nefunkční.Smlouva o dílo č.** ze dne 12.9.2022,Zálohová faktura 255 039,Kč zaplacená 15.9.2022,Akceptace žádosti 6.12.2022, Smlouva s akceptací 120 dní ukončení montáže 5.4.2023.
instalaci fotovoltaické elektrárny FVE 5,4 kWp
Dodání dílů v hodnotě zálohy ,Montáž a ukončení montáže maximálně do 15.5.2023 závazně pod sankcí při nesplnění. Odstoupení od smlouvy z viny nesplnění smlouvy dodavatele,vrácení peněz s posouzením vynaložených nákladů +-.Smluvně s závaznými termíny převodu finanční částky na účet.
|
Tweet |
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Energetický Holding Malina a.s., Krakovská 583/9, 11000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.