Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Kolekci s pohádkami jsem objednávala dětem v roce 2020. Tentýž rok o pár měsíců později předplatné rušila, protože byl neustále problém s dopravou. Platba se mi strhla, pohádka nedorazila…
Teď po skoro 3 letech!! Mi přišla upomínka že chtějí platbu za pohádku kterou jsem ani nikdy nedostala, byl to už po zrušení.
Opravdu nedoporučuji.
Nedodané zboží
Stáhnout upomínku na platbu a už mě neotravovat
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Pokud nemají dosud dodané díly využití (a jsou jako celek bezcenné), je možné odstoupit od smlouvy i ohledně již dodaných plnění. Spotřebitel bude muset vrátit získané plnění, avšak prodávající má v návaznosti na to povinnost vrátit veškeré finanční prostředky získané od spotřebitele.
Pokud nedošlo k odstoupení od smlouvy, mohlo dojít ke zrušení předplatného výpovědí, přičemž v obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud si již předplatitel dále nepřeje, aby mu zboží bylo zasíláno, může smlouvu o předplatném kdykoli zrušit písemně, telefonicky nebo emailem. V takovém případě se jedná o vypovězení smlouvy, přičemž platí, že v případě, kdy došlo k vypovězení smlouvy, zaniká závazek uplynutím výpovědní doby (pokud nějaká byla sjednána).
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Společnost tedy musí prokázat, že pohádka byla spotřebitelkou objednána (nebyla zrušena) a následně byla i doručena.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.