Společnost


De Agostini Publishing S.p.A.

Počet nahlášených stížností:44
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66513Zrušené předplatné a vymáhání částky za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.04.2023, před rokem

Kristýna Klobásová

Znění stížnosti

Kolekci s pohádkami jsem objednávala dětem v roce 2020. Tentýž rok o pár měsíců později předplatné rušila, protože byl neustále problém s dopravou. Platba se mi strhla, pohádka nedorazila…
Teď po skoro 3 letech!! Mi přišla upomínka že chtějí platbu za pohádku kterou jsem ani nikdy nedostala, byl to už po zrušení.
Opravdu nedoporučuji.


Produkt

Nedodané zboží


Požadované řešení

Stáhnout upomínku na platbu a už mě neotravovat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2023 12:10, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Pokud nemají dosud dodané díly využití (a jsou jako celek bezcenné), je možné odstoupit od smlouvy i ohledně již dodaných plnění. Spotřebitel bude muset vrátit získané plnění, avšak prodávající má v návaznosti na to povinnost vrátit veškeré finanční prostředky získané od spotřebitele.

Pokud nedošlo k odstoupení od smlouvy, mohlo dojít ke zrušení předplatného výpovědí, přičemž v obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud si již předplatitel dále nepřeje, aby mu zboží bylo zasíláno, může smlouvu o předplatném kdykoli zrušit písemně, telefonicky nebo emailem. V takovém případě se jedná o vypovězení smlouvy, přičemž platí, že v případě, kdy došlo k vypovězení smlouvy, zaniká závazek uplynutím výpovědní doby (pokud nějaká byla sjednána).

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Společnost tedy musí prokázat, že pohádka byla spotřebitelkou objednána (nebyla zrušena) a následně byla i doručena.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.7.2023 15:23, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2023 23:06, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.