Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vlak společnosti GWR měl zpoždění, přičemž mi uznali kompenzaci 7,43£. Zprvu uvedli, že nejde tato částka vrátit na mou kartu, tak mi ji pošlou ve formě šeku. Ten pořád nepřicházel, tak jsem je kontaktoval znovu, že chci šek zrušit a převést peníze na účet. Ozvali se mi, že to nebude problém, ale musím počkat pár dní než šek zruší. Po nějaké době jsem se jim ozval, přičemž opět uváděli, že musím čekat. Je nějaká možnost, jak z této zahraniční společnosti kompenzaci dostat?
Reklamace jízdenky
Vrácení uznané kompenzace na účet
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že je web (https://www.gwr.com) pouze v angličtině a ceny nejsou uvedeny ani v české měně, není zde zaměření na českého spotřebitele.
Pokud by se vztah řídil dle českého práva:
Lhůta, ve které by měly být finanční prostředky vráceny, by měla být přiměřená.
Nevrácením částky v přiměřené lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Spojeném království), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze po urgencích vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.