Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.3.2023 jsme u této firmy zakoupili kancelářskou židli Omnia Memory+jsme si připlatili službu montáž.
Dne 20.3.2023 nám byla židle doručena kurýrem, plně smontována, pouze zabalená v igelitu. Bohužel jsme po odzkoušení nebyli s kvalitou židle vůbec spokojeni. Židle je velmi špatně konstrukčně řešena, podsedák má velký sklon dopředu a tělo sjíždí dolů, bederní opěrka je jeden kus tvrdého plastu a již po pár minutách sezení řeže do zad. Deklarovaná doba sezení na židli je 5-8 hodin, bohužel již po první hodině sezení Vás bolí celé tělo. Židli jsme se tedy rozhodli vrátit.
Dne 24.3.2023 jsme prodejce informovali e-mailem s prosbou o vrácení židle, chtěli jsme si vybrat židli jinou ve stejné cenové relaci. Obdrželi jsme ale telefonát, že židli nemůžeme vrátit a musíme si ji nechat. V obchodních podmínkách nic takového však uvedeno není. V obchodních podmínkách mají možnost vrácení zboží do 14 dnů.
Dne 30.3.2023 jsme tedy podali e-mailem "Odstoupení od kupní smlouvy", židli jsme částečně rozložili (aby nedošlo k poničení), zabalili do 2 krabic a zaslali zpět na sídlo společnosti.
Dne 3.4. dorazil e-mail, že zboží obdrželi a po překontrolování obdržíme dobropis.
Dne 4.4.2023 jsme obdrželi e-mail, že vrácení zboží neuznávají, smontované židle a nábytek nelze vracet. My jsme si ale připlatili za službu "montáž židle", přímo tímto dodavatelem a v obchodních podmínkách není nikde psáno, že zakoupením této služby ztrácíme nárok na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů.
Dne 5.4. jsem posílala e-mail, že židli jsme si nechali smontovat v rámci jejich služby a jsme ochotni vrácenou cenu za židli ponížit o hodnotu této služby, aby mohli židli znovu řádně demontovat (nic složitého, židli drží pár šroubů). Od této chvíle se nám nikdo neozval. Stále firmu urguji a nikdo s námi již nekomunikuje.
Dne 5, 17, a 20.4 poslány e-maily na které nikdo nereaguje.
Kancelářská židle Omnia Memorym - s podhlavníkem, synchronní, černá, kód produktu: QQ6-203.020 v hodnotě 10 610,49 Kč + 106.048 - Montáž židle za 242 kč
Požadujeme dobropis za vrácenou židli (cena židle může být ponížena o částku 242 kč, kterou jsme zaplatili za službu "montáž židle"). Nyní má firma u sebe židli i naše peníze a nereaguje na e-maily.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní. Občanský zákoník v § 1837 upravuje výjimky z tohoto práva. V tomto případě se však domníváme, že žádnou z výjimek není možné použít a spotřebitelka by tak měla mít právo na odstoupení od smlouvy.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.