Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.3.2015 jsem obědnala zboží v internetovém obchodě pronasemiminka.cz, a jejím následném zaplacení. Bohužel zaplacené zboží mi nebylo doteď doručeno, ani po několika výzvách elektronckých ani telefonických. Zažádala jsem proto banku dne 23.4.2015 a ta vyzvala majitele pana Tarabu o vrácení částky 6198,-Kč. Do dnešního dne nebyla hotovost vrácena a ani zaplacené zboží nebylo dodáno.
3x Dada 2, mini 3-6kg, 2,9 Kč/kus 4x 675 Kč 2700 Kč, 3x Dada 3, midi 4-9kg, 3,5 Kč/kus 4x 675 Kč 2700 Kč, 3x Dada 1, newborn 2-5kg, 4,6 Kč/kus 1x 390 Kč 390 Kč, Haribo Phantasia, 360g 1x 48 Kč 48 Kč, Haribo GoldBaren, 360g 1x 48 Kč 48 Kč, FROSCH BABY přípravek na mytí lahviček 500ml 1x 109 Kč 109 Kč, Penaten, vlhčené ubrousky, 4x56 2x 164 Kč 328 Kč Sudocrexm 60g 1x 75 Kč 75 Kč Cena objednávky: 6398 Kč Sleva z první objednávky 5% -320 Kč Česká pošta 120 Kč Převodem na účet 0 Kč Cena celkem: 6198 Kč
Požaduji vrácení peněz z důvodu nesplnění dodání zaplaceného zboží.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Byl-li prodávající kupujícím několikrát bezvýsledně vyzván k dodání zboží, lze takovou výzvu považovat za stanovení dodatečné lhůty. Pokud nebyla tato dodatečná lhůta ve výzvě přesně vymezena, je vhodné přistoupit k písemnému odstoupení od smlouvy z důvodu nesplnění smluvní povinnosti. Pro tyto účely je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou).
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.