Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#66554Skryte vady a neuznane reklamace!

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 14 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2023, před rokem

Katarina Kral

Znění stížnosti

8.2 – pred cca dvomi mesiacmi som si v AAA auto kupila VOLVO XC90, SPZ **. Kupna cena bola 750 tis.czk, pretoze odo mna odkupili moje predchadzajuce auto, ponukli mi na volvo slevu 20 tis. Po cca 14 dnoch som zistila ze cez celne sklo TECIE do kabiny voda! Nekvapka, tecie… Dala som auto skontrolovat do autoskla, povedali mi, ze voda tam podla znakov spuchnutia a zreznutia interieru pod krytmi tecie uz dlhsie, navyse cez celu elektroniku – volvo ma hore nad zrcatkom zabudovanej dost klucovej elektroniky. Odviezla som auto na reklamaciu. Zamietli ju. Ponukli mi kompenzaciu 3000 – vymena skla stoji 20, vo volve 40 tis. Na kompenzaciu som ani nestihla zareagovat, pretoze sme zistili ze niekde v aute pravdepodobne unika olej. Objednala som volvo na diagnostiku. Z diagnostiky vysla sprava, ze oprava piestov cez ktore olej unika stoji 208 tisic s poznamkou ze pravdepodobne ide o dlhsi unik a ak uz je poskodeny motor ide o opravu za 208 tis + cca 300 tis. Auto som znovu reklamovala a prilozila vsetky komplet info o vade priamo z volvo servisu. Zase reklamaciu zamietli s argumentom ze ide o ojazdene vozidlo a v preberacom protokole bola poznamka, ze auto ma zvysenu spotrebu motoroveho oleja. Takze podla reklamacneho pracovnika v aures holdingu som z tejto poznamky mala pochopit ze na vozidle moze byt zavada za vyse 500 tisic???

V oboch pripadoch ide podla nazoru pravnika ktoremu som posunula podklady. Este ma zaujima co si myslia pravnici d testu a ako je to v tomto pripade s ochranou spotrebitela...? Vo volve sme zaroven v jeho historii po diagnostike nasli zaznam o vadnych piestoch este z doby ked auto kupil aures holding. Takze o zavade vedel a vedome taketo auto predal dalej.

Ja som medzitym – aby som mohla jazdit - vymenila na volve olej v prevodovke – 8 tis, predne brzdy 15 tis, dala urobit geometriu a diagnostiku 3900 tis. Celkove moje naklady na opravy a udrzbu boli cca 27 tis.

Komunikaciu, cakacie lehoty a ludsky faktor zamerne nespominam. V kontexte faktov nie su dolezite.

Vdaka za nazor a reakciu!

Katarina


Produkt

VOLVO XC90, SPZ **


Požadované řešení

Uhrada opravy piestov alebo odstupenie od zmluvy a vratenie celej kupnej ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2023 10:50, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

V tomto případě se může spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit také na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.7.2023 15:59, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.7.2023 20:55, před rokem

Vážená paní Kral,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržela předávací protokol k vozidlu, v němž jste byla se stavem vozu srozuměna. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2023 15:30, před rokem

Vzhledem k tomu, že společnost označila své stanovisko k reklamaci jako neměnné a spotřebitelka se již ke stížnosti nevyjádřila, stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.