Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#66560Neuznaná náhrada nákladů spojených s koupí spotřebiče

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 5 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2023, před rokem

Ilona Mlčáková

Znění stížnosti

V listopadu roku 2021 jsem si koupila u Electro world myčku včetně dopravy a instalace vestavného spotřebiče. Myčka přestala fungovat,já jsem tedy na radu prodávajícího kontaktovala servisní středisko Samsung, kde mi pro závadu vystavili dobropis na výměnu výrobku/odstoupení od smlouvy s tím,že myčku nelze opravit. S tímto jsem se včera dostavila do prodejny v Olomouci. Tam mi vedoucí prodejny tvrdil, že nemám nárok na náhradu nákladů spojených s koupí spotřebiče,pouze na kupní cenu myčky. Argumentoval tím,že služba byla provedena a že je to běžný postup. Já s tímto nesouhlasím, domnívám se,že mám nárok na náhradu všech nákladů vzniklých s koupí spotřebiče. Proto jsem se dnes obrátila na kontaktní centrum Electro world a dostala jsem totožnou (tedy zamítavou) odpověď.


Produkt

Vestavná myčka Samsung DW/50R4060BB/EO + komfortní doprava + instalace vestavného spotřebiče


Požadované řešení

Vrácení jak kupní ceny za spotřebič,tak nákladů spojených s dopravou a instalaci spotřebiče.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2023 11:12, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Jedním z nároků, které může spotřebitel požadovat v rámci reklamace je odstoupení od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Při odstoupení od smlouvy vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné.

Nárok na vrácení finančních prostředků za přikoupené služby v tomto případě tedy nevzniká, tak jak společnost správně uvádí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.5.2023 14:25, před rokem

Vážení,
Na základě zaslané výzvy k prověření úhrady nákladů spojených s koupí spotřebiče, byl prověřen průběh záruční reklamace ve společnosti Electro World s.r.o.
Jak Vás již informovala pobočka Electro World Olomouc a zároveň Vám vyjádření pobočky potvrzuje společnosti dTest, nevznikl Vám zákonný nárok na vrácení kupní ceny za provedené služby spojené s koupí spotřebiče.
Děkuji,
Antonín Šíma
Manažer reklamačního oddělení
Electro World s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 11:50, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.8.2023 20:59, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.