Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#66563Nevyplacení starobniho duchodu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

21 hodin 19 minut

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2023, před rokem

Danuse Zajicová

Znění stížnosti

Mám pravomocné rozhodnutí okresního soudu v Novém Jičíně o opatrovnictví mé maminky kde je doslova napsáno, že jsem oprávněn přebírat starobní a vdovský důchod opatrovanky a hospodařit s ním,je to rozhodnutí soudu i s razítkem. Na poště mi odmítli dát důchod i když jsem si nechal zavolat vedoucí tak jsem nepořídil, ukazoval jsem ji text,asi ji soudní rozhodnutí nic neříká, ani nevím jestli někam volala na vyšší instanci.Zajímalo by mne proč pošta nedodržuje zákony jestli vůbec umí se poradit s někým kdo tomu rozumí.Patrně paní vedoucí měla moc práce aby se tím zabývala a nepřečetla si to pořádně.Argumentovali, úplně nesmyslně, že to je pro správu sociálního zabezpečení,ale nikde to na pravomocném usnesení okresního soudu není napsáno.ptám se proč pošta nedodržuje rozhodnutí soudu a jestli stížnost mám poslat někam dál.
Zajíc Lumír **


Požadované řešení

Zajistit skoleni a zakázat dávat do jasných případů své nesmyslné dedukce neumím si představit co je vic než soudní rozhodnutí doufám že ne česka pošta.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2023 11:52, před rokem

ČSSZ vyplácí důchody dopředu v pravidelných měsíčních lhůtách. Vyplácení probíhá buď bezhotovostním převodem na účet klienta (případně na účet manžela/manželky) u bankovních domů, nebo hotovostně prostřednictvím České pošty. Výplata v hotovosti prostřednictvím České pošty je zpoplatněna a za každou splátku důchodu zaplatí klient od 1. dubna 2020 částku 29 Kč (o tento poplatek je pak nižší vyplácená částka důchodu).

V písemném rozhodnutí zasílaném ČSSZ je uvedena informace o termínu, ve kterém bude důchod vyplácen. Výplatní termíny důchodů vyplácených ČSSZ jsou od 2. do 24. dne v měsíci, vždy v sudé dny. Připadne-li výplatní termín důchodu na sobotu, je důchod vyplacen v pátek, připadne-li výplatní termín na neděli, je důchod vyplacen v pondělí.

Na stránkách České pošty je uvedeno, že je možná výplata důchodu jiné osobě než důchodci. Jinou osobou může být mimo jiné opatrovník, přičemž musí být označen na dokladu „Důchody – výplatní doklad“. Výplata důchodu jiné osobě než příjemci důchodu uvedenému na výplatním dokladu v poli „Důchodce“ je možná jen při splnění určitých podmínek.

Pokud tedy byly splněny veškeré podmínky, měl být starobní důchod řádně vyplacen.

Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.

Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.