Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
14.12.JSEM ZSPLATILA OBJEDNANÉ ZBOZI,PO DVOU MESICICH NA DOTAZ,PROC JSEM JEJ JEŠTĚ NEODRZELA,MI BYLO SDELENO,ZE JE NA CESTE.Po dalším měsíci,že se zásilka ztratila.zaplacenou částku jsem chtěla vrátit,prý do 25 pracovních dní.Ani po 20 jsem ji neobdržel.Na další dotaz jsem dostala odpověď,že se podpora zeptá finančního oddeleni.Dosud jsem neobdržel ani odpověď,ani peníze.Zadam zjednani nápravy,Zajíčková
Vrácení platby za uhrazené zboží
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den. Objednávku jsme zkontrolovali a částka by už měla být refundována. Pokud platba nedorazila, prosím kontaktujte nás na emailu podpora@urbantrend.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, zda byly peníze skutečně vráceny a případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.