Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 23.4.2023 v 8:36 jsem pře internetový obchod zakoupil mobilní telefon. Koupě proběhla bez problémů. Peníze byly okamžitě strženy z účtu a došlo potvrzení o zpracování požadavku a s dodáním 26.5.2023. Ještě během dne, jsem kontroloval cenu telefonu na stránkách obchodu, kde byl stále nabízen za zvýhodněnou cenu a s dostatečným množstvím v dostupnosti.
K mému nemilému překvapení mi bylo 25.4.2023 telefonicky stroze oznámeno, že mi telefon nebude doručen a že objednávka byla zrušena. Prý kvůli nedostatku kusů a to přes to, že obchod nabízí on-line dostupnost u svých produktů, která po celou dobu akce na toto zařízení byla kladná.
Na zákaznické lince mi bylo sděleno, že po zrušení objednávky mi byly poslány peníze zpět na účet, což se tedy zatím také nestalo.
Opravdu mě zarazilo, že mi nebylo nabídnuto nějaké řešení, před samotným zrušení objednávky.
iPhone 13 256 GB blue
Dodržení obchodního závazku, tudíž dodání zakoupeného zboží, nebo jeho alternativy
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami.
Podle § 1734 OZ platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Domníváme se, že spotřebitel by tedy měl mít právo na dodání mobilního telefonu za cenu, za kterou jej objednal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.