Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Mercedes A 150
**
10.3.2023 vůz zakoupen na pobočce bez možnosti si přečíst předávací protokol.
Předávací protokol k vozu byl zaslán elektronicky na email.Prodavajicim zděleno, že v něm nic zásadního není, a je třeba jen vyměnit oleje jako na každém starším voze.
Po 14 dnech přišel TP na který se čekalo kvůli autoservisu.
Při zvednutí auta na rampu se zjistilo,že motor je neodborně opravován,nastavený plastovými díly a slepen silikonem.
Okamžitě se s autem jelo na pobočku kde se podala reklamace.
Po týdnu byla reklamace zamítnutá s tím,že předmětem reklamace nejsou vady,za které prodávající odpovídá.
Podána druhá reklamace, auto se nechalo odtahnou na pobočku a ponecháno tam. Bojím se s ním jezdit,nevím co může udělat při větší rychlosti slepovany motor silikonem.
S vozem od jeho koupi bylo najeto 128km.
Reklamace opět zamítnuta jako bezdůvodná.
Zasláno na email společnosti odstoupení od kupní smlouvy.
Po týdnu dopis bez jakéhokoliv vyjádření k odstoupení od kupní smlouvy. Pouze a opět vytvářen na mou osobu nátlak, tentokrát aby se do 28.4.2023 vyzvedlo auto na pobočce jinak se bude účtovat 100 Kč za každý den a budou učiněny další právní kroky.
Společnost byla velmi arogantní ohledně reklamace. Stát se může cokoliv,vše jde řešit, ale řešit něco s aaaauto je stresující.
Mercedes A 150
Po ztrátě důvěry požadují vrácení peněžní částky za kterou byl vůz zakoupen.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
V tomto případě však spotřebitelka podle popisu stížnost nebyla na vady žádným způsobem upozorněna. Předávací protokol má prokazovat stav věci při převzetí, avšak v případě, že je zaslán dodatečně a není tak stvrzen druhou stranou, nemůže sloužit k tomu, aby prokázal, že byla spotřebitelka se stavem seznámena.
Pokud by se tedy jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitele upozorňujeme, že po vyřízení reklamace je povinen si věc z reklamace převzít v přiměřené lhůtě. Po jejím uplynutí si může společnost účtovat poplatek za uskladnění věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost zpět na ni, aby se k ní mohla vyjádřit.
Spotřebitelka nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.