Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 5.4.2023 jsem byla společností Nordic Telecom kontaktována ohledně nedoplatku 289KČ,na mou otázku za jaké období mi nebyl nikdo schopný odpovědět.
Po dohledání za jaké období se jedná, jsem doložila doklad o zaplacení a přišel mi nový email, že se jedná o jiné období a i to jsem doložila dokladem a znovu mi přišel email, že se jedná zase o jiné období.
Do dnešního dne mi nikdo nedoložil fakturu, podklady a jen se neustále mění období, za které má dlužná částka být.
Smlouvu jsem řádně vypověděla ke konci roku 2020 a je pro mě zarážející, že mi za celou dobu nepřišla upomínka, dopis, email.. nic.
A dále mě zaráží kontaktování na základě historického kontaktu v jejich databázi až po skoro 3 letech (účelovost natahování lhůty, porušení GDPR a uchovávání kontaktů i po skončení služby, souhlas nebyl udělen a nebyl dán ani dodatečně při přechodu na GDPR).
Děkuji
Pevný internet
Omluva a potvrzení o bezdlužnosti
|
Tweet |
Pohledávka vyjadřuje právo věřitele vyžadovat po dlužníkovi plnění závazku, což znamená, že věřitel má právo takové plnění vymáhat a dlužník má povinnost danou pohledávku splatit. Promlčecí lhůta pohledávky je podle občanského zákoníku obvykle stanovena na 3 roky. Věřitel může dlužníka u soudu žalovat i po uplynutí promlčecí lhůty, pokud ovšem dlužník vznese námitku o promlčení dluhu, tedy že se řeší již promlčená pohledávka, musí mu soud vyhovět.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zákaznice využívala internetovou službu od společnosti FORTECH, spol. s r.o.
Dne 1. listopadu 2021 došlo ke sloučení společností FORTECH, spol. s.r.o. a Nordic Telecom Regional s.r.o., a to prostřednictvím vnitrostátní fúze sloučením, při které došlo k zániku společnosti FORTECH, a přechodu jejího jmění na společnost Nordic Telecom Regional s.r.o., jako na společnost nástupnickou. Od 1. listopadu 2021 tedy společnost Nordic Telecom Regional s.r.o. převzala veškerá práva a povinnosti, a to i vymáhání pohledávek vzniklých za společnosti FORTECH, spol. s.r.o.
Zákaznice ukončila svou účastnickou smlouvu u společnosti FORTECH k datu 31. 10. 2020, kdy úhrada za tyto služby byla účtována “zpětně” a zákaznice měla hrazení vyúčtování prostřednictvím služby SIPO. Tudíž bylo zákaznici vyúčtování za služby uplatněno pomocí SIPO složenky v měsíci lednu. Při kontrole interních systémů byl na zákaznickém účtu zjištěn nedoplatek za měsíc říjen. O tomto nedoplatku byl zákaznici dne 7. 1. 2021 odeslán informativní e-mail s výzvou o úhradu vzniklého dluhu.
S ohledem na to, že docházelo k přeměně společnosti, bylo také zpožděno vymáhání dlužné částky, za což se také zákaznici omlouváme. Nicméně do dnešního dne nemáme ze strany zákaznice doloženou úhradu dlužné částky. Zákaznice zaslala pouze fotografii předpisů pro SIPO se způsobem úhrady “hotově”. Tento doklad nemůže sloužit jako potvrzení o platbě s ohledem na možnost jeho přegenerování prostřednictvím pošty.
Děkujeme společnosti za vyjádření a poskytnuté informace.
Jestliže dluh spotřebitelky vůči společnosti existoval, je spotřebitelka povinna prokázat, že byl dluh splněn. Vzhledem k tomu, že nejsme příslušní hodnotit důkazy, nebudeme se vyjadřovat, zda je dodaný doklad dostatečným - to by v případě sporu zhodnotil příslušný soud.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby na vyjádření společnosti mohla reagovat.
Spotřebitelka se doposud k vyjádření společnosti nevyjádřila, z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.