Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Využila jsem kontakt pro asistovaný prodej, protože jsem potřebovala pomoc s výběrem zboží a jaký je mezi zboží rozdíl. (jedná se o produkt Dyson V 11 Extra a Dyson V11 Absolute) Prodejce mi oznámil, že Dyson V11 je lepší s tím že v balení je extra filtr navíc a jinak není mezi produkty žádný rozdíl a následně přes soukromé číslo psal abychom obchod uzavřeli přes něj aby mohl dostat provizi. Obchod jsme tedy uzavřeli zboží obdrželi ale bez filtru navíc po několika dnech jsem obdržela zprávu že se spletl a žádný filtr v balení není, nyní po týdnu jsem se dověděla že obsah balení 2 produktů není stejný že ten co nám prodejce doporučil je horší a k tomu stále ani nemáme ten filtr a ani náhradu za něj. Snažím se s prodejcem už více jak týden komunikovat a žádat o náhradu ale bohužel se mi to nepodařilo. Není mi příjemné že mě prodejce tlačí k uzavření obchodu kvůli provizi, kterou získal a nakonec je ochuzen zákazník. Bylo by možné prosím vyřešit?
Dyson V11 Extra
Ráda bych obdržela k produktu náhradní filtr, který byl přislíben případně kompenzaci v jeho výši
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že jsou výrobky stejné a že Dyson V11 Extra obsahuje pouze filtr navíc, měla být tato informace pravdivá.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula nebo jej spotřebitelka nechce využít, může uplatnit reklamaci. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V tomto případě se jako nejvhodnější nárok jeví sleva z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy.
Mimo to by spotřebitelka mohla namítat, že byla zaměstnancem uvedena v omyl a její právní jednání je tak neplatné podle § 583 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážení,
Na základě Vaší zaslané výzvy k prověření nákupu zboží Dyson V11 Extra a chybějícího extra filtru navíc, byla celá záležitost prověřena ve společnosti Electro World s.r.o.
Na základě prověření je pro Vás na pobočce Electro World Bílá Labuť připraven k vyzvednutí extra filtr navíc, který Vám u produktu chyběl.
Omlouvám se Vám za vzniklé komplikace.
Děkuji, Antonín Šíma
Manažer reklamačního oddělení
Žádáme spotřebitelku o sdělení, zda byl filtr navíc opravdu dodán a případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.