Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Před rokem jsem si objednal od firmy NaturaMed roční dávku jejich FlexiMedu. A nyní mi přišla nová zásilka na další rok, kterou jsem si neobjednal a ani nevyžádal.
Když jsem obratem kontaktoval jejich call centrum, tak mi řekli, že jsem automaticky členem jejich věrnostního klubu a tedy jsem se zavázal k odběru jejich produktů.
To odmítám a nechci být členem a nechci od nich odebírat jejich produkt.
Když jsem jim řekl, ať si zásilku vyzvednou, že jde o neobjednané zboží, řekli mi, že to mohu poslat na své náklady zpět, ale mi připadá neférové jednání.
FlexiMed
Ukončení členství v jejich klubu, vrácení zásilky na jejich náklady a vymazání mým údajů z databáze.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.
Pokud by však spotřebitel smlouvu o pravidelném zasílání zboží uzavřel, je třeba pro její zrušení odstoupit od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovědět.
Od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Jinými slovy, spotřebitel zboží odebrané před výpovědí smlouvy zaplatí a ponechá si jej. Po výpovědi smlouvy již není povinen jakékoliv zboží odebrat a platit.
Korespondenční adresa uvedená na webových stránkách společnosti: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail info@naturamed.cz.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Tabačane,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že naše společnost obdržela dne 24.4.2022 objednávku ročního balení produktu FlexiMed, ve variantě s opakujícím se plněním. Součástí Vámi odsouhlasených obchodních podmínek byla aktivace věrnostního programu, tzn., že se bude tento věrnostní program automaticky obnovovat, dokud ho sám nezrušíte. S poslední splátkou jsme Vám také zaslali dopis s informací, že pro Vás připravujeme další zásilku a pokud jí chcete zrušit, je potřeba nás kontaktovat (telefonicky, emailem nebo poštou). Z Vaší strany jsme však neobdrželi požadavek na zrušení pravidelného zasílání a proto Vám bylo následné balení zasláno. Na našich webových stránkách www.naturamed.cz má každý zákazník možnost objednat si roční balení produktu jednorázovou formou, avšak bez výhodné 50% slevy. Od Vás jsme však obdrželi objednávku zvýhodněného balení s 50% slevou. Z Vaší stížnosti vyplývá, že o zásilku nemáte zájem. Požádáme Vás, abyste ji zaslal zpět na adresu NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o., U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice (zásilku doporučujeme zaslat doporučeně a uschovat podací lístek, pro případ ztráty). Jakmile bude zásilka doručena zpět do našeho skladu, související pohledávka bude kompletně stornována. Na závěr mi dovolte Vás ujistit, že zasílání produktu bylo ukončeno a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Dobrý den,
vyjadřujete se jasně ke třetímu bodu požadovaného řešení (výmaz mých údajů z databáze), ale u předchozích dvou bodů si nejsem jist, jak to myslíte.
Myslím na:
- Ukončení členství ve vašem klubu
- Vrácení zásilky na vaše náklady
Jak to je s tímto?
Dobrý den. Vzhledem k tomu, že jste nezrušil věrnostní program, bude potřeba zásilku vrátit na Vaše náklady. Zasílání produktu bylo již ukončeno a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (ke zrušení věrnostního programu a výmazu osobních údajů společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.