Společnost


Ecom Wire Factory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:178
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:28
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#66606Věc: Reklamace dodaného zboží dle objednávky č. 5625232 ze dne 14. 2. 2023. Nesouhlas se zamítnutím reklamace č. #106434.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 1 den 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.04.2023, před rokem

Pavel Vodička st.

Znění stížnosti

Věc: Reklamace dodaného zboží dle objednávky č. 5625232 ze dne 14. 2. 2023. Nesouhlas se zamítnutím reklamace.

14. března 2023 mi byla Českou poštou doručena zásilka zboží dle shora uvedené objednávky, z nabídky e-shopu Bonky.cz.

Po rozbalení jsem zjistil, že dodané kalhoty neodpovídají objednávce. Objednával jsem
Pánské zimní kalhoty Rock - Gray, M Barva: Gray, Velikost: M.

Dodané kalhoty použitým materiálem neodpovídají provedení "zimní kalhoty", neboť jsou
zhotoveny z lehké nezateplené tkaniny.

Reklamace #106434 - nesouhlas se zamítnutím reklamace.

Dne 8. 4. 2023 07:42 hodin jsem obdržel e-mailem vyjádření e-shopu Bonky.cz ohledně reklamace #106434.
V tomto vyjádření e-shop Bonky.cz oznámil, že má reklamace na dodané zboží je zamítnuta.

Se zamítavým stanoviskem e-shopu Bonky v dotyčné záležitosti nesouhlasím, neboť dodané
zboží prokazatelně neodpovídá zboží, které jsem objednal.

To lze jednoznačně doložit srovnáním původní objednávky, potvrzené e-shopem Bonky.cz, a zboží,
které jsem obdržel. Objednávka č. 5625232, vytvořená dne 14. 2. 2023 - byla jako taková eshopem Bonky potvrzena a akceptovaná. Fotografie reklamovaných kalhot byla součástí reklamačního formuláře, jímž jsem tuto reklamaci uplatnil u e-shopu Bonky.cz.

@@@@@

Dobrý den, Pavle,

s radostí jsme přijali Vaši objednávku č. 5625232, vytvořenou dne 14. 2. 2023.

Shrnutí objednávky

Název Množství Cena Pánské zimní kalhoty Rock - Gray, M
Barva: Gray, Velikost: M
1 1 299 Kč 3 247 Kč
Sleva 60%
1 357 Kč


Požadované řešení

Reklamaci požaduji vyřešit

1) buď dodáním zboží dle původní objednávky, to je Pánské zimní kalhoty Rock - Gray, M
Barva: Gray, Velikost: M

nebo

2) vrácením zaplacené kupní ceny 1 357 Kč na můj bankovní účet.
Objednány byly kalhoty Pánské zimní kalhoty Rock.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2023 10:38, před rokem

Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Pokud společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Spotřebitel tak může ohledně reklamace komunikovat přímo se zprostředkovatelem a nikoliv s dodavatelem..

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

V rámci reklamace může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedeného může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.7.2023 16:37, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2023 16:31, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.