Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
V únoru 2023, jsem koupila v AAA Mladá Boleslav Hyundai Tucson rok výroby 2017 za 410000Kč. Rádio hrálo, ale nebylo možné zkontrolovat panel nástrojů, který nebyl aktualizovány (mapy, navigace, tlf). Po aktualizaci navigace stažené na stránkách hyundai jsem zjistila, že při zahřátí jednotky nefunguje. Hraje zase jen rádio. Na obrazovce se objeví logo Hyundai a nefungují žádné knoflíky ani navigace, mapy, tlf. V servisu Hyundai mi řekli, že jde o nějaký kontakt, který se teplem uvolňuje (a to i když auto stojí a venkovní teplota panel zahřívá) a je třeba jednotku vymenit. Cena nové je 137182,-Kč. Věc jsem 24.4.2023 v AAA reklamovala, ale byla zamitnuta
Hyundai Tucson, rok 2017, Vín: ***
Finanční kompenzace nákladů na opravu 137 182,-Kč
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážená paní Křížková,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržela předávací protokol k vozidlu, v němž jste byla se stavem vozu srozuměna (bylo uvedeno info o nefunkční navigaci). Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
V předávacím protokolu sice je napsáno že je navigace nefunkční, ale je tam dodáno že chybějí mapové podklady (viz foto příloha). Proto jsem předpokládala, že při aktualizaci dat bude navigace funkční. Navíc v bodě b) komfortní výbava je navigace zapsaná. Beru to jako klamání zákazníka, jelikož navigace byla jedna z podmínek vybavení auta. Proto trvám na finančním vyrovnání.
Křížková
Děkujeme stranám za součinnost.
Ze zaslané dokumentace nám vyplývá, že spotřebitelka byla o nefunkční navigaci informována (zmíněna je jak nefunkční navigace, tak nefunkční navigační systém), avšak jiné orgány (např. Česká obchodní inspekce) mohou být jiného názoru. Jestliže tedy byla nefunkční navigace promítnuta v kupní ceně, nejspíše nebude možné částku po společnosti požadovat.
Pokud však spotřebitelka výslovně požadovala vozidlo s funkční navigací a prodávající s tím byl srozuměn, neodpovídá vozidlo vlastnostmi objednávce a reklamace by tak mohla být možná.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla k vývoji případu vyjádřit.
Dobrý den,
mrzí mne, že jste byla nespokojena. Po opětovném prověření záležitosti však společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti stížnost uzavíráme bez dosažení dohody. Přesto děkujeme stranám za součinnost.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.