Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Již delší dobu řeším problém s motorovou pilou, ze které při nepoužívání vytéká větší množství oleje.
Pila byla několikrát reklamovaná. Dvakrát se servis vyjádřil, že po nalití a ponechání 48h žádný olej nevytéká (není možné, olej vytéká téměř ihned). Proto jsem nechal pilu přes noc na prodejně, kde olej také vytékal. Vše bylo nafoceno, popsáno za účasti vedoucího prodejny a posláno znovu na servis. Na servise napotřetí uznali, že olej opravdu vytéká, ale že prý je to normální jev.
Proč 2x nevytékal a najednou teda vytéká?
Současně s mojí pilou jsem kupoval ještě jednu stejnou pilu (byla v akční nabídce někdy loni v lednu) pro otce a u této pily žádný takový problém není.
Uznání reklamace
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže olej z pily vytéká, což i sama společnost uznala, domníváme se, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Vránku, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit výrobek HECHT. Je nám líto, že nejste s výrobkem spokojený. Vzhledem k Vámi výše uvedeným informacím ve Vaší stížnosti si dovolíme reagovat poněkud obecněji. Naše společnost postupuje dle platných zákonů a obchodních podmínek veřejně přístupných na našich internetových stránkách. V případě, že chcete výrobek reklamovat, tak jej můžete podat do reklamace na naší pobočce. Kontakty jsou uvedeny na našich internetových stránkách. Na základě servisní zakázky se k Vašemu požadavku poté vyjádří servisní technik. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.