Počet nahlášených stížností: | 181 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 17 |
---------- Původní e-mail ----------
Od: Adéla za Rivalenti
Komu: ***
Datum: 27. 4. 2023 16:47:43
Předmět: Informace k objednávce: Stav objednávky a doba dodání
Zasíláme vyžádané informace z infolinky k objednávce
Dobrý den, Martino,
na základě Vašeho dotazu na telefonní infolince Vám zasíláme požadované informace k Vaší objednávce, kterou jsme již odeslali.
Stav objednávky č. ***
Objednávka je na cestě k Vám
Předpokládaná doba doručení
06. Duben - 27. Květen
V tuto chvíli není v našich silách doručení balíčku jakkoliv uspíšit a ani nedokážeme sdělit přesný datum, kdy bude balíček doručován.
Doručovací údaje
***
Doručí dopravce
Až bude kurýr doručovat zásilku do Vašich rukou, bude Vám volat na telefonní číslo: ***.
Rekapitulace objednávky
Jsme tu pro Vás. Obraťte se na nás nebo Zákaznické centrum
Veškeré tyto informace naleznete také na této adrese v zákaznickém centru.
Zákaznické centrum
Zákaznické centrum >>
informace o stavu objednávek
rekaputilace objednávek
sledovací číslo
reklamace zboží
a další cenné informace k Vaší objednávce
E-mailová zákaznická podpora
Odpovězte na tento e-mail a dostanete odpověď do pár minut
Infolinka dostupná nonstop
+420 211 221 926
Pokud máte jakékoliv dotazy ke své objednávce, odpovězte na tento e-mail, jsme tu pro vás každý všední den od 6:00 do 18:00.
Pokud potřebujete pomoci, odepište na tento email a napište nám, s čím Vám můžeme pomoci.
---------- Původní e-mail ----------
Od: ***
Komu: Adéla za Rivalenti
Datum: 11. 4. 2023 11:25:13
Předmět: Re: Platba byla přijata
Dobrý den,
prosím o info k mé objednávce, kdy byla odeslána.
Děkuji
--
Martina Kapiczová
***
---------- Původní e-mail ----------
Od: Adéla za Rivalenti
Komu: ***
Datum: 1. 4. 2023 22:36:05
Předmět: Platba byla přijata
Milý zákazníku, děkujeme za Vaši objednávku a zasíláme pokyny pro platbu bankovním převodem k objednávce č. ***
Právě jsme přijali platbu
Potvrzujeme přijetí platby za objednávku, kterrá byla vytvořena 1. 4. 2023.
Logistické oddělení dostává pokyn a expeduje objednávku.
Také pro Vás máme dárek - až budete nakupovat příště, vložte v košíku slevový kód "DAREK25" a užívejte si slevu ve výši 25% na celý Váš nakup bez ohledu na to, co máte v košíku. Slevový kupón Vám plošně zlevní celý nákup.
Shrnutí objednávky č. ***
Název Množství Cena
Luxusní plyšový jednorožec 80cm/110cm
Barva: Bílá, Velikost: 110CM
1 699 Kč
Sleva 30%
Doručení
Pojištění zásilky
Balné
Suma celkem
ZDARMA
39 Kč
19 Kč
757 Kč
Doručovací údaje
***
Doručí zdarma dopravce:
Důležité informace:
Nebojte se nás zeptat
Pokud máte jakékoliv otázky ke své objednávce, odpovězte na tento e-mail, jsme tu pro vás každý všední den od 8:00 do 18:00.
Spolehlivé doručení
Bezpečné platby
Název Luxusní plyšový jednorožec 80cm/110cm Barva: Bílá, Velikost: 110CM Množství: 1 Cena: 999 Kč Sleva 30% Cena: 699 Kč Doručení Pojištění zásilky Balné Celkem ZDARMA 39 Kč 19 Kč 757 Kč
Požaduji zrušit objednávku a vrátit peníze.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Reklamace či odstoupení od smlouvy se zásadně uplatňují u prodávajícího. Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Doporučujeme spotřebitelům před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop vždy prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.