Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
dne 12. 09. 2013 jsem u společnosti Vodafone jako její tarifní zákazník zakoupil telefon Sony Xperia L za částku 5377 Kč.
Od samého počátku jsem měl s telefonem problém, které vyústili v první reklamaci dne 19. 02. 2014. Od té doby byl telefon na reklamaci několikrát a servis mi ve většině případů reklamaci zamítl.
Telefon má problém se zobrazováním stavu baterie, neboť delší dobu ukazuje 100% baterie a poté se vypne třeba při 30%, po okamžitém pokusu o zapnutí poté hlásí vybitou baterii, a pokud najede tak je zobrazeno pouze 1% baterie.
Má chybu v nastavení neboť nelze součastně využít funkci automatického zámku obrazovky a ukončení hovoru tlačítkem Power (během hovoru dojde k uzamknutí obrazovky a ta se nedá odemknout jinak než stiskem tlačítka Power to ovšem ukončí hovor) v servise mi tvrdí, že se jim to nestalo a prodejce mi tvrdí, že je to vedoucí jedné z Ostravských poboček mi tvrdí, že se nejedná o vadu)
Vzhledem k výše popsaným komplikacím znemožňující užívání telefonu jsem požadoval odstoupení od kupní smlouvy, ale to mi bylo zamítnuto.
Děkuji za pomoc
Mobilní telefon Sony Xperia L
Vzhledem ke komplikacím jenž jsem měl s užíváním tohoto telefonu od samého počátku bych si přál odstoupení od kupní smlouvy které jsem ostatně několikrád požadoval i po společnosti Vodafon.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud je mezi stranami spor o to, zda se vůbec jedná o vadu, doporučujeme spotřebiteli nechat si vypracovat na vlastní náklady znalecký posudek. V případě, že znalecký posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, spotřebitel má právo na úhradu znalečného a odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas.
Spotřebitel má taktéž nárok na odstoupení od smlouvy, pokud se na zboží vyskytla stejná vada třikrát, nebo různá vada čtyřikrát. Toto platí však jen pro uznané reklamace.
Pro detailnější posouzení případu je vhodné zaslání doplňujících informací.
Hezký den, pane Majko,
doporučuji vám napsat svou připomínku přímo kolegům z Reklamačního oddělení, ale je třeba přidat veškeré informace k reklamaci (číslo servisního listu, opravenky, IMEI apod.). Bez doplňujících informací vám víc nemůžeme povědět. Můžete jim napsat online přes https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den,
formulář požadovaný společností Vodafon vyplněn, čekám na reakci.
Co se týče zákona tak tento společnost Vodafon moc neuznává. Neboť vada jenž uznali byla 4 měsíce od koupi telefonu a požadavak na odstoupení od kupní smlouvy mi neuznaly. Prý na něj nemám nárok.
Na další požadavek na odstoupení od kupní smlouvy při následné reklamaci také nereaogvali a místo vyjádření mi vrátili telefon ze servisu z vyměněnou základní deskou.
Lhůta o rozhodnutí reklamace 3 dny jim také nic neříká.
Navíc vadu jenž jsem tolikrát reklamoval jsem několikrád předvedl prodavači při převzetí telefonu do reklamace toto je, ale nezajímá.
Společnost Vodafone Czech Republic a.s. již nevyužila možnosti reagovat. Prosíme proto spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Dobrý den,
společnost Vodafone si stále tvrdí svoje a předrucuje pravdu a legislativu podle sebe. Telefon mám hozený v šuplíku, neboť je nepoužitelný. Jejich poslední tvrzení bylo:
"
Vážený pane inženýre,
podle našich záznamů jste mobilní telefon Sony xperia L, IMEI 357865050083505, získal výměnou zdarma za předchozí přístroj Sony xperia RAY, IMEI 359590043845558, v rámci reklamačního řízení. Jednalo se reklamační protokol T01-1308-00077. Ve faktuře číslo 107360849 je jednoznačně uvedeno, že je párována s dobropisem číslo 400360701, který byl vystaven na reklamovaný telefon Sony xperia RAY."
Pěkný den
Pokud byl telefon v rámci jednou uznané reklamace vyměněn za nový kus a tento kus vykazuje vady, doporučujeme spotřebiteli opětovně uplatnit reklamaci u prodávajícího.
V případě uznání reklamace ze strany podnikatele náleží spotřebiteli práva dle § 2169 občanského zákoníku. Spotřebitel má primárně právo na bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může požadovat i dodání nové věci bez vad. Pouze v případě, že žádná z předchozích alternativ není možná, přiznává zákon spotřebiteli právo od smlouvy odstoupit. Spotřebitel může vždy namísto uvedených nároků požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace vychází z § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele a činí 30 dnů, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na lhůtě delší. Po marném uplynutí této lhůty má kupující nárok na odstoupení od smlouvy.
Odstoupit od kupní smlouvy lze také v případě třetí uznané reklamace stejné vady po opravě či v případě výskytu většího počtu vad na věci.
Není-li reklamace uznána, může kupující rozporovat způsob jejího vyřízení předložením znaleckého posudku, jak bylo řečeno výše.
Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni tuto stížnost uzavřít pro dlouhodobou nereakci společnosti. Spotřebitel se však v případě potřeby další konzultace může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.