Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 12.4.2023 jsem si objednával televizi QE55Q67B za cenu 12 990Kč. Byla v akci u většiny obchodu na Heureka.cz. Na základě mé objednávky mi přišlo potvrzení s předpokládaným doručením 17 - 18.4. 2023. Jelikož obchod nemá možnost platby kartou, peníze jsem posílal převodem stejný den.
Následující den ,potom co jsem překontroloval účet ,že peníze odešli jsem ještě telefonicky kontaktoval prodejce ať mi potvrdí termín dodání. Televizi jsem chtěl mít co nejdříve doma. Pán mi na lince oznámil ,že tv nemají skladem, ale že hned jak uvidí peníze na účtě tv objednají a nejpozději do pátku následujícího týdne 21.4.2023 jí mám doma. Moc se mi to nezamlouvalo. Termín v objednávce byl přeci jen 17 - 18. 4.2023. No nic ,řekl jsem si. Peníze jsem odeslal a dělat další objednávku jinde se mi nechtělo.
20.4. 2023 jsem znova kontaktoval obchod s tím, že nemám žádnou informaci ani o tom ,že mi bylo zboží odesláno a ani od dopravce ,že mi zboží následující den dodá. Pán se omlouval ,že jim TV nepřišla, ale že v pondělí, nejpozději v úterý příští týden ji mám doma. (Tady se mnou ještě jednal pán slušně a řekněme s pokorou) No a jelikož akce na daný model skončila tak cena se vyšplhala na 18 990 i u daného prodejce(Stálé tento model obchod na svých stránkách nabízel). Tady už jsem byl značně nespokojený, ale pořád jsem to nechtěl extra řešit a ztrácet tím čas. Stalo se, objednal jsem špatně, tady už nikdy více.
Ovšem, světe div se se ani do úterý nikdo neozval. Další telefonát. Vzala to paní, že nic neví ,ale zjisti. Po pár hodinách mi zpětně volala a suše oznámila ,že ani tentokrát TV nedošla a že jím asi záhadně přestali chodit kamiony se zbožím. Takže mám čekat.Jestli v této fázi čekáte aspoň jednoduché "promiňte" tak nic, na to jste v tomto obchodě už jen plebs a moje peníze už víc jak týden přeci mají. Následně mi navrhla další termín. "No do konce týdne to dorazí ,takže u vás do pondělí ,nebo to stornujte".Já bych to stornoval rád, ale teď je cena 18 990Kč, což je o 6000Kč víc. Kdo mi to uhradí? A na to jsem dostal odpověď "Hm....... Chcete to stornovat?" Nakonec jsem s jasným pochopením toho ,že se nedomluvíme smířil i s dalším odkladem.
No a dnes čtvrtek 27.4.2023 se mi e-mailem ozval sám spolumajitel a jen suše bez vysvětleni ve dvou větách napsal "TV by se měli naskladňovat v úterý nebo ve středu. Omlouvám se za zdržení." Vše!!! A to jestli mi jí pošlou, nebo hele tady je nějaká alternativa. Prostě nic!
Tady jsem už to jen tak nechat nechtěl. Začal jsem volat. Samozřejmě mi to nikdo nebral (moje číslo znají). Volal jsem na všechna jejich dostupná čísla na stránce a to v rozmezí od 9.30 do 13:30 (Celkem 12x).Zřejmě jim došlo, že toho nenechám.Vzala mi to již výše zmíněná pani a na moji prosbu předala číslo na spolumajitele ,který mi poslal vyčerpávající mail z rána. A hejle i pán spolumajitel mi to vzal. (I jemu už jsem předtím 2x volal). Tvářil se ,že o ničem neví (vzal to po prvním zazvonění ,tak co myslíte...). Následně jsem mu sálo dlouze povyprávěl můj srdceryvný příběh.(Tady je zajímavé to, že člověk kterému jsem volal ma na starosti podle čísla na webu poptávku zboží a cenu.Je to i člověk který mi ráno psal, kdy údajně má dorazit moje televize).Ale budiž. Následovala stará dobrá rada ať počkám nebo objednávku zruším (vážně se do telefonu arogantně jemně posmíval, jako že proč ho s tím otravuju a co jako má s tím dělat) Tady už jsem celkem vnitřně zuřil ,ale pořád jsem to chtěl konstruktivně řešit.Navrhl jsem, že na posledním termínu trvá ,ale když nemají QE55Q67B tak to vyměním za QE55Q80B (na stránkách uvádí, že mají 4 kusy skladem).Současná cena QE55Q67B je 18 990Kč a QE55Q80B momentálně oni nabízí v akci za 16 890Kč, takže levněji. Tady zase výsměch a jak jim doplatím rozdíl tak mi klidně pošlo QE55Q80B, ale jinak ať čekám. Prý jiné řešení není. Nakonec jsem zmínil ,že řešením je i obrátit se na COI. Tady se pán už smál nahlas, rozloučil se a zavěsil.
qe55q60b
Jelikož obchod po 4 přeložil termín dodání zboží a to bez zjevné snahy o nápravu. žádám o určitou kompenzaci a potrestání prodejce
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k dodání zboží (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo právě porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.