Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#66625Nedodání zboží a nekomunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 hodiny 16 minut

Detail stížnosti

Publikováno
28.04.2023, před rokem

Petr Cvrkal

Znění stížnosti

Dne 21.4.2023 jsem objednal u uvedené společnosti zboží iPhone 13 mini 128GB Blue.
Zboží bylo na webu prodejce uvedeno z dostupností u dodavatele. Předpokládaný termín dodání byl 27.4.2023. Prodejce od té doby nereaguje a zboží je již několik dní označeno jako nedostupné k prodeji. Vzhledem k tomu, že ostatní prodejci zboží mají a jsou k dispozici i jiné varianty (barvy) tohoto zboží. Dalším důvodem k oprávněnosti této domněnky je, že prodejce zboží nabízel za uvedenou cenu několik dní i na partnerských portálech (Mall.cz) - to mohu i doložit.

Prodejce jsem oslovil před více než 24h aby se k objednávce vyjádřil, ale nijak nereagoval (ani od objednání nepřišla žádná další reakce na objednávku).
Domnívám se, že prodejce odmítá dodat zboží z důvodu nižší ceny za kterou zboží nabízel a o které jsem se domníval, že se jedná o akční nabídku (rozdíl cca 2000 oproti jinému prodejci).

Dle mého názoru mám na zboží nárok (případně na jinou barevnou variantu daného zboží) a dodání za objednanou cenu tak jak stanovuje OZ.

Předem děkuji za řešení.
Cvrkal


Produkt

iPhone 13 mini 128GB Blue


Požadované řešení

Dodání telefonu za uvedenou cenu nebo jiné jeho barevné varianty (červená, bílá), která má prodejce skladem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2023 13:02, před rokem

Podle § 1764 občanského zákoníku platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Domníváme se, že spotřebitel by tedy měl mít právo na dodání mobilního telefonu za cenu, za kterou jej objednal.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k dodání zboží (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti CZC.cz s.r.o., U garáží 1611/1, 170 00 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.