Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Nedopadne zboží.Vim že vám to bude asi úplně jedno nebo že to možná ani nebude nikdo číst ale každopádně to vaší společnosti žádné plusovém body nepřidá.Zatim se mi to u žádného internetového obchodníka ještě nikdy nestalo.Objednal sem si u vás manželce k 50 narozeninám mobilní telefon Samsung Galaxy S23 Ultra který jste měli v zajímavé akci.Na email mi přišlo potvrzení objednávky s tím že mi bude zboží doručeno ve sjednaný termín.Samozrejmne mi nebylo doručeno nic.Po tel.kontaktu vaší infolinky mi bylo zděleno že telefon nemáte a že nebude ani v příštích třech měsících a že to paní ještě pro mně ověří.Pristi telefonát mi paní řekla že bude objednávka zrušena.Pripada vám tedy správné že takhle klamete zákazníky a vyloženě z nich děláte blázny Myslíte že si u vás třeba já nebo moje rodina nebo mojí známý ještě někdy něco koupí?Nekoupí!!! protože na to všechny v mém okolí upozorním jaká jste neseriózní společnost.A nerad bych aby se to ještě nikomu někdy stalo.ps.Manzelka vám děkuje za pěkný dárek k narozeninám.A přestaňte si dělat z lidí blázny oni vás živý. Roman Maly
Samsung Galaxy S 23 Ultra 512gb
Dodání objednaného zboží.Nic víc.
|
Tweet |
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
V tomto případě se domníváme, že prodávající je povinen zboží dodat i přes příp. zvýšené náklady.
Pokud by spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího:
V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání v případě, že jej obdržel. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel. Domníváme se však, že v tomto případě je smlouvu možné splnit.
Spotřebitel tedy dle našeho názoru může trvat na dodání zboží. Pokud by podnikatel nedodal zboží, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh (dodat zboží) bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jestliže spotřebitel má podezření na klamavé jednání společnosti, může se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad zákonem o ochraně spotřebitele (https://www.coi.cz/podatelna/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mě, že jsme nedokázali doručit objednané zboží. V tuto chvíli naši dodavatelé nejsou schopni dodat množství kusů MALLem objednaných mobilních telefonů Samsung Galaxy S23. Časový horizont dodání všech objednaných kusů odhadujeme na několik týdnů až měsíců. Prosím přijměte naši omluvu za způsobené komplikace. Jelikož v tuto chvíli nelze určit datum doručení Vámi objednaného zboží, Navrhli jsme Vám stornovat Vaši objednávku na mobilní telefon Samsung Galaxy S23, ale měl jste možnost na telefon vyčkat. Dal jste nám souhlas se stornem objednávky, kterou nyní evidujeme jako zrušenou. Jako omluvu za vzniklé potíže jsme Vám poslali slevový poukaz, který můžete uplatnit jako slevu na zboží v nové objednávce. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (ke stornování objednávky společností a navrácení peněžních prostředků spotřebiteli společně s kompenzací) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.