Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost vědomě prodává zboží Mini WiFi kamera A7, která nesplňuje parametry udávané v popisu výrobku a nejspíše se jedná o nekvalitní kopii, která nelze propojit s oficiální aplikaci uvedenou v návodu a ani fyzicky neobsahuje přisvětlovací diody pro noční vidění, jak je na stránkách výrobku prezentováno.
Společnost tento problém nezajímá a maže recenze pod produktem, aby se mohlo nachytat více lidí.
Mini WiFi kamera A9
Myslím, že solidní prodejce by měl daný produkt prošetřit a zjednat nápravu ve kvalitě dodávaného produktu, případně produkt úplně stáhnout. Jelikož se jedná o pochybení prodávajícího, kdy není schopný doručit produkt v uváděné kvalitě, pak by se měl k věci postavit čelem v rámci dobrého jména firmy a zajistit kompletní vrácení peněz včetně zaplacení zpětné přepravy.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná a spotřebitel může zboží reklamovat. Spotřebitel může požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel také dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Jestliže nabídka obsahovala věcně nesprávnou informaci, která vedla nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by spotřebitel jinak neučinil, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce, které může dát spotřebitel podnět k prošetření (https://www.coi.cz/podatelna/).
K recenzím:
Na problematiku recenzí již reagují i zákonodárci - novela zákona o ochraně spotřebitele obsahuje ustanovení, které ukládá prodejcům povinnost informovat spotřebitele o jeho recenzích (jakým způsobem jsou recenze ověřené; zda hodnocení pochází od spotřebitele, který výrobek/službu od společnosti opravdu zakoupil atd.). Novela je účinná od 6. 1. 2023.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.