Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#6665Neuznaná reklamace vyúčtovaných služeb

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2015, před 10 lety

Miloš Hrouda

Znění stížnosti

Dobrý den,
rád bych se na Vás obrátil se svou stížností ohledně odmítnuté reklamace vyúčtování za služby, které byly naúčtovány mojí mamince, paní Hroudové (značka pod kterou O2 reklamaci vyřizovala je 1-41936968179). Moje maminka je ročník 1933, je po mozkové mrtvici, s velmi sníženou schopností orientace, s přiznaným třetím stupněm závislosti na pečujících osobách. Já jsem po zřízení telefonní linky u O2 a hlavně po jejím častém nechtěném mačkání různých tlačítek telefonu (kdy si například objednala nevědomky prémiové zasílání MMS zpráv) telefonicky (dne 13.2.2014) zablokoval právě tyto služby, včetně zasílání dárcovských SSM a volání na linky zpoplatněné zvláštnímu sazbami. Alespoň jsem se tedy domníval, že tato blokace na základě rozhovoru s telefonní operátorkou je na telefonu takto nastavena.
Bohužel v lednu 2015 moje maminka v noci vytočila číslo, které běželo na obrazovce s tím, že pokud zavolá řešení velmi primitivní tajenky, tak vyhraje 500,- Kč. Maminka měla pochopitelně velkou radost, že řešení zná a podařilo se jí číslo vytočit. Telefonát trval 90!minut, pravděpodobně nejrůzněji zdržovaný, ačkoliv operátorům muselo být jasné, že mluví s velmi starou paní. Maminka si samozřejmě ve svém stavu nemůže přečíst malá písmenka běžící na spodu obrazovky upozorňující na zpoplatnění hovoru. Výsledná cena hovoru byla 8100 Kč. Moje maminka byla v dalších dnech po pochopení celé situace naprosto zhroucená.
Částku jsem posléze, po neuznané reklamaci, uhradil. Důvodem neuznání reklamace je to, že prý v nahrávce mého telefonátu ohledně blokování prý není požadavek na blokování čísel 9xx. Bohužel já nemám žádný písemný doklad o mém požadavku (vzhledem ke zdravotnímu stavu maminky je pro naši rodinu nereálné jet s ní do několik desítek km vzdáleného města v pracovní době a tam na pobočce O2 sepisovat smlouvu) a zaznamenaný hovor mi prý nemůže být poskytnut.
Celá situace je pro nás velmi psychicky náročná a musím říct, že z etického hlediska se jedná o stejné využívání a zneužíváni bezmocných seniorů, (kteří se již nemohou zorientovat ve světě, kde je možno takto bezostyšně někoho podvést). Samozřejmě vím, že O2 není provozovatelem té telefonní linky, ovšem na tom celém se podílí také jako poskytovatel spojení a jistě na poskytování takovýchto služeb také vydělává.


Produkt

značka reklamace O2 - 1-41936968179


Požadované řešení

uznání reklamace, vrácení poplatků za hovor


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2015 13:03, před 10 lety

Nevyhoví-li operátor reklamaci, má spotřebitel právo podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce od doručení zprávy o zamítnutí reklamace. V případě úspěchu při řízení o námitkách proti vyřízení reklamace, může být spotřebiteli Českým telekomunikačním úřadem přiznána náhrada nákladů, které byly účelně vynaloženy k uplatnění tohoto práva.

Roli zde může hrát i povaha duševní poruchy, která může vést až k neplatnosti právního jednání podle § 581 občanského zákoníku. Je však nutné prokázat, že jednající osoba nebyla schopna posoudit následky svého jednání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2015 16:07, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.