Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U fy Monasis s.r.o. Kaprova ul.42/14 Nábytek s bonusem jsem dne 12.12.2022 objednala a zaplatila zboží,které mělo být dodáno do 10dnů,dovoz zdarma.Dne 5.1.23 na můj dotaz, p.Šimon Novák odepsal,že zboží bude na skladě po 30.1.23 a hned jak dorazí bude expedováno a dovezeno. Pak na tel.dotaz co je se zbožím p.Novák mi řekl,že zboží přišlo,ale bez nožiček a 5.2.23 na můj dotaz
zase přišel další e-mail,že zboží přišlo,ale není požadovaná barva látky. Další kusy budou po 4.3.23.
6.2.23 jsem dopoledne odepsala,že mě došla trpělivost a ruším objednávku a žádám peníze zpět. Odpoledne přišla odpověď,že požadované zboží je. Trvala jsem na zrušení objednávky,že už slibům nevěřím. Tak bylo odepsáno, že stornopoplatek se mi nevyplatí,že s právníkem a ČOI mají vše dobře ošetřené. 7.2.23 na jejich formulář jsem na Monasis,Kaprova ul.42/14 poslala doporučeně stížnost. Dopis přišel zpět.Dne 10.2. přišel email,že stav mé objednávky je změněn na stornováno. Od té doby nekomunikují a žádné peníze jsem neobdržela.
Řešení vidím jen v tom, že dostanu peníze v plné výši, neboť nebyl dodržen termín 10 dnů. Nabídka byla zřejmě jen na nalákání zakazníka,tak to vidím dnes. Veškerou e-maily mohu dát k dispozici. Obrátila jsem se na ČOI,dnes jsem obdržela odpověď, že je to v šetření atd
Jestli se nemýlím,tak Mosasis s r.o.změnil adresu.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Monasis s.r.o., Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.