Společnost


Radim Fišer

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66651Nedodané zboží- faktura za dopravu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 30 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.04.2023, před rokem

Jaroslav Švec

Znění stížnosti

Dobrý den,
V lednu (16.1.) jsem si u společnosti IStuff.cz objednal magsafe nabíječku a kryt za 671Kč včetně dopravy. Zboží na e-shopu skladem doručení do 3 dnů.
30.1. Jsem se e-mailem zeptal kdy mohu zboží očekávat.
31.1. Přišla omluva za zpoždění a zboží by mělo být v nejbližších dnech odesláno.
24.2. Přišel email že jsem nevyzvedl zboží- Dobrý den,

u Vaší objednávky z e-shopu istuff.cz nedošlo k vyzvednutí zboží. Dopravce nás právě informoval, že zboží bude zasláno zpět. V takovém případě bohužel dopravce účtuje zákazníkovi cenu přepravného z důvodu překážky na jeho straně. Chtěli bychom se zeptat zda byl nějaký problém? Prosíme o případnou rychlou reakci, zda máme dopravci volat a zboží nechat znovu doručit, aby se tím prodloužila doba vyzvednutí a nebyly tyto poplatky naúčtovány.

Nepřišel jediný email o odeslaní, ani email od dopravce. Zásilka měla být odeslána do z-boxu, kde jde vyzvednout zásilku pouze pokud jí máte v aplikaci. Po několika telefonátech se zásilkovnou mi bylo řečeno, že na moje tel. číslo a email nebyla zásilka od pana Fišera odeslána. Přesně to, co mi paní řekla jsem přepsal do e-mailu a odeslal panu Fišerovi.

3.3. Opět email-
Dobrý den,

omlouváme se, ale to nemůžeme posoudit. Zásilka se nám vrátila jako nevyzvednutá a v takovém případě dopravce účtuje dopravu. Zásilku můžeme případně zaslat znovu.

20.4. Email o porušení smlouvy a faktura na 140kč za poštovné (dle první faktury to bylo 113kč)..

Okamžitě jsem si nechal poslat email od zásilkovny kdy a jaké zásilky mi letos někdo posílal do z-boxu a odpověď máte tady.

Vážený pane ….
velmi děkuji za Váš dotaz.

V systému jsem podle vašeho telefonního čísla i podle e-mailové adresy dohledal pouze jedinou zásilku od Autolaky, která již byla vyzvednuta dne 17.4.

V případě jakýchkoliv nejasností či dotazů se na mě neváhejte obrátit.


Požadované řešení

Postup řešení objednávky. Přeci nebudu platit za balík který nikdo neposlal


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 08:37, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud prodávající tvrdí, že spotřebitel měl možnost si zboží vyzvednout, měl by být schopen tuto skutečnost také prokázat. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k dodání (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.7.2023 17:20, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2023 19:03, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.