Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#66656Chybné rodné číslo a nemožnost zrušit nefunkční služby

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.04.2023, před rokem

Michal Nejtek

Znění stížnosti

Cca 15 let využívám kabelovou televizi a internet od UPC. Loni nebo předloni UPC koupil Vodafone, u kterého mám ještě druhý účet (4 telefonní čísla). Poslední dva roky televizi a internet využívám minimálně, přestěhoval jsem se, nicméně jsem ji nechtěl rušit. V březnu jsem si všiml že modem nesvítí, nefunguje a chtěl jsem tedy nahlásit poruchu a poté ideálně změnit tarif na nějký základní. Bohužel jsem se žádným způsobem nedokázal přihlásit do exUPC účtu. 5. dubna jsem tedy v této záležitosti navštívil prodejnu Vodafone v Arkádách Pankrác, kde mi pracovník sdělil, že mi heslo k účtu nemůže vygenerovat, neboť neplatí mé rodné číslo. Nascanoval si občanku a sdělil, že se záhy někdo ozve. Neozval se nikdo. Poté jsem několikrát - pochopitelně neúspěšně - volal na klientskou linku. Zkusil jsem ještě kontakt mailem a než se celá věc dořešila, 14.4. mi volala pracovnice Vodafonu, která se omluvila za chybu a telefonicky mi změnila tarif - chtěl jsem ukončení služby internetu a ponechání pouze základní TV nabídky. Též mi sdělila, že mám nefunkční modem odnést na prodejnu. Včera, tedy 28.4. jsem modem odnesl opět na prodejnu v Arkádách Pankrác a k mému šoku se dozvěděl, že se s účtem opět nedá nic dělat, protože rodné číslo je pořád špatně. Tedy jsem vrátil modem, bez kterého nepůjde TV, ale nový nedostanu, protože Vodafone má špatně mé rodné číslo. Na dotaz, co mám tedy dělat, mi pracovník poradil, že netuší a že prý mám za služby neplatit, protože mne podle rodného čísla nikdo nedohledá. Tedy - shrnuji - cca 2 (snad i více) měsíce platím za NEFUNKČNÍ služby a kvůli chybě nějakého ** s tím nemohu nic dělat. Není to náhodou protizákonné? A jak je možné, že mi pracovníci Vodafonu opakovaně neokážou poradit? Že si udělají scan občanky, někam to pošlou a nic se nestane? Že mi pracovnice řekne, abych vrátil modem, bez kterého ovšem služba nebude fungovat? Jsem u Vodafonu 15 let, ale mám v plánu okamžitě ukončit všechny služby (kromě tohoto i 4 čísla dohromady za 2300 Kč), protože toto jednání mi přijde naprosto šílené. Děkuji za radu. michal nejtek


Produkt

Vodafone TV Klasik + nulový datový tarif


Požadované řešení

funkční služby, refundace plateb za nefunkční služby a normální komunikace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 10:41, před rokem

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli při naskenování OP sděleno, že bude společností kontaktován, mělo se tak skutečně stát.

Nebylo-li možné službu využít ve sjednané kvalitě nebo ji bylo možné využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a případně přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Spotřebitel by mohl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.

U společnosti Vodafone je možné reklamaci podat skrze kontaktní formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace, poštou na adresu Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5 nebo osobně v kterémkoliv obchodním místě Vodafonu.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb má právo uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. (§ 64 odst. 7-10 Zákona o elektronických komunikacích).

Obecně u společnosti Vodafone je nutné pro zrušení služby požádat na telefonní lince 800 77 00 77. Ke zrušení služeb pak následně dojde po uplynutí výpovědní lhůty, která trvá 30 dní, pokud se spotřebitel se společností nedomluví jinak. Více informací ohledně odchodu od společnosti Vodafone nalezne spotřebitel na adrese: https://www.vodafone.cz/odchod/.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.5.2023 14:31, před rokem

Dobrý den, pane Nejtku, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář, který naleznete na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone), nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Bude nám velmi líto, pokud se rozhodnete Vodafone služby ukončit. Na této stránce https://www.vodafone.cz/odchod/ můžete zadat Vaše kontaktní telefonní číslo a rádi Vám z výpovědního oddělení zavoláme pro dořešení Vašeho požadavku o ukončení smlouvy nebo požadovaných služeb. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.5.2023 21:07, před rokem


Michal Nejtek

Vážená paní Hablovič, moc vám děkuji za vaši reakci, která je přesnou kopií ostatních reakcí. Pokud jste robot, odpouštím vám to. Nicméně pokud nejste, vězte, že žádný formulář vyplňovat nebudu, neboť jsem v rámci snahy o vyřešení této situace již využil opravdu všechny možnosti - a ano, včetně vámi zmiňovaného formuláře. Pokud máte opravdu snahu tento případ vyřešit a chápete, o čem je řeč, zařiďte, ať se mi v dohledné době ozve skutečně kompetentní pracovník a vyřeší to se mnou telefonicky. Pokud ne, sbohem - podotýkám, že po 15 letech. Jinak - vámi užité slovo "nedorozumění" je skutečně, ale skutečně k smíchu. Nejde o nedorozumění, ale o opakovanou NEKOMPETENCI vašich pracovníků, kteří mi do očí tvrdí, že situace nejde vyřešit, ačkoliv jde a kteří mi dokonce radí, abych vás neplacením služeb okrádal. Rozumíte, o co mi jde? Opakuji - o diletantismus vašich pracovníků a o absurdní rady a zkopírované odkazy na nějaké formuláře, které jsou stejně k ničemu. Děkuji za pochopení. Nejtek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2023 10:26, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Protože spotřebitel dle svých slov v minulosti kontaktní formulář bezvýsledně využil, žádáme společnost, aby spotřebitele kontaktovala přímo pracovníkem, který má pravomoci uvedený problém řešit.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla uvést, zda tak učiní.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.5.2023 12:24, před rokem

Dobrý den, pane Nejtku, je mi opravdu velmi líto, pokud došlo k nedorozumění. Jak jsem uvedla v předchozím vyjádření, z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Podrobné informace o zásadách ochrany soukromí a současně o zásadách zpracování osobních údajů zákazníků společností Vodafone naleznete na našich internetových stránkách na tomto odkazu: https://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/ochrana-soukromi/. Jak jsem již uvedla v předchozím vyjádření, aby bylo možné záležitost řešit, je nutné nám napsat přes reklamační formulář, který naleznete na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone), případně poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 11:47, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
22.6.2023 22:02, před rokem


Michal Nejtek

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu za pomoc. Bohužel firma Vodafone nepochopila, co je smyslem mé stížnosti. Taktéž z retenčního oddělení se přes opakované urgence neozvali, tímto se tedy s Vodafonem po 15 letech ve zlém rozcházím. A ještě jednou děkuji dTestu, že tuto službu umožňuje.