Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Touto cenovou politikou se reálně přesvědčuji, že řetězce si z lidí už opravdu dělají legraci a my jsme jako ovce. Želatinové bonbóny v balení 80-100g značka JoJo (Vexty, kyselé žížaly, medvídci, jahůdky,atd.) , běžná cena 31,-Kč . Jednou za týden akce za cenu 11,-Kč . Jde toto nějak objektivně vysvětlit? A to není jeden druh potravin. Cenové akce za třetinu původní ceny je v tomto podniku spousty. Kořenky-mlýnky Kotányi za cenu 60-70,-Kč. V malém soukromém krámě je kupuji za 28,-Kč. A to mě paní prodavačka řekla, že marži mají určitě 100% . Kofola (2lt) za pár měsíců zdražila na dvojnásobek. Hlava mě to nebere. Ceny pohonných hmot máme na úrovni doby předcovidové , ceny energií stále a stále klesají. Bake rolls od 7Days obsahují palmový olej. Na německém a rakouském trhu úplně stejný produkt, ve stejném obalu, palmový olej neobsahuje.Ve složení mají psáno Slunečnicový olej. Proč teda jsme v EU ????? Nemám rád citáty, ale toto mě přesně sedí. James Orwell : Všichni jsme si rovni. Ale někteří jsme si rovnější . Pokud se nepletu , dva druhy kvality ve stejném obalu ze stejné výroby jsou v EU zakázány.
Vysvětlení . Nejlépe veřejně publikované.
|
Tweet |
Domníváme se, že stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu a je to především otázka nabídky a poptávky, tedy tržní ekonomiky.
Ke slevám:
Dle § 12a zákona o ochraně spotřebitele informace o slevě má obsahovat informaci o nejnižší ceně výrobku, za kterou jej prodávající nabízel a prodával:
- v době 30 dnů před poskytnutím slevy,
- od okamžiku, kdy začal výrobek nabízet a prodávat, do okamžiku poskytnutí slevy, pokud je výrobek v prodeji dobu kratší než 30 dnů, nebo
- v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy, zvyšuje-li prodávající slevu z ceny postupně.
Ke dvojí kvalitě potravin:
Dle § 10 odst. 1 písm. g) zákona o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů je zakázáno uvádět potraviny zdánlivě totožné s potravinou uváděnou na trh v jiných členských státech Evropské unie, ačkoliv potravina uváděná na trh v České republice má podstatně odlišné složení nebo vlastnosti, pokud to není odůvodněno oprávněnými a objektivními skutečnostmi a pokud není potravina opatřena snadno přístupnou a dostatečnou informací o tomto odlišném složení nebo vlastnostech. Složení potravin se tedy může lišit (ne však podstatně) dle toho, do jaké země je potravina dovážena, o odlišném složení však musí být spotřebitel informován (např. informací přímo na výrobku).
Více o této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-7465/evropsky-pruzkum-rozdilu-kvality-potravin.
Jestliže má spotřebitel podezření na obcházení zákona, může podat podnět České obchodní inspekci (https://www.coi.cz/podatelna/).
Společnost Albert Česká republika, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Stížnost proto uzavíráme.